Maaike in Tanzania

Hotel zwembad

Hayyy,

Vandaag was het zondag en dit betekend voor mij dat ik kan uitslapen. Nou dit is gelukt ik heb uitgeslapen tot wel liefst 7:00!! Woewww. Lekker de aunty's geholpen met de afwas toen ik mijn kamer uitliep. En daarna een broodje gesmeerd met boter en die opgegeten en thee gedronken. Toen heb ik mijn kamer wat opgeruimd (want ja ook hier maak ik er een bende van). En om 9:15 ging ik met de dala dala richting sakina want we zouden met z'n allen naar het zwembad. Uiteindelijk zijn alleen Olivia en ik gegaan omdat de rest niet meer kon. Heel toevallig kwamen we Mya en Mady tegen bij het zwembad, dit was erg gezellig. Het was een zwembad die bij een hotel hoorde alleen je kon er ook gewoon zwemmen zonder er te verblijven.

Het water was lekker verfrissend, en weer mooi wat bijgebruind :D

Toen ik weer naar huis ging met de dala dala begon het ontzettend hard te regenen de straten werden rivieren. Wanneer ik vroeg of de dala dala wou stoppen kon ik niet uitstappen omdat er een overstroming was waar ik eruit wou dus werd ik iets verder afgezet. Ik schuilde in een huisje/hutje samen met 8 andere mensen. Toen het wat minderde met regenen waagde ik het erop. Het was echt een soort wipeout gebeuren, allemaal hindernissen en opstakels. Want alles was onder water. Eenmaal aangekomen , onder de modder en zeiknat, wou ik graag een douche nemen. Het water was alleen weer op (nu al twee dagen lang zonder water). Dus zat dat er helaas niet in. Prisca was vandaag jarig dus heb ik haar meegenomen naar een klein winkeltje en mocht ze daar wat lekkere dingen uitzoeken voor haar verjaardag. Gisteren heb ik haar een voetbal cadeau gegeven in de speeltuin, ze vertelde mij namelijk dat ze ontzettend veel van voetballen hield maar dat de jongens niet wouden dat ze meespeelde omdat ze een meisje was. Toevallig had ik een voetbal van huis meegenomen en was dit het geschikte moment om hem aan iemand te geven. Nu weet ik ook dat hij niet kwijt raakt en dat er veel mee wordt gevoetbald, en ook onder de meisjes. Hierna heb ik nog even gewoon wat gechilld met de kinderen genoten van het uitzicht wat gekletst (heb ze geleerd hoe een regenboog ontstaat, want dat wisten ze niet?).

Nog even mijn boek gelezen en avongegeten en toen was het weekend alweer voorbij!

Slaap lekker iedereen,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!