Maaike in Tanzania

Eerste dag op good hope orphan

Vanndaag de eerste officiële dag gehad op good hope orphan. Om 7:00 werd ik wakker. Ik ben naar de gezamenlijke huiskwamer gelopen om mijn ontbijt, het ontbijt was thee (waar echt geen suiker bij hoeft, ontzettend zoet) twee stukjes wit brood, niet het witte brood dat we in Nederland hebben, op dit brood moet je net wat vaker kauwen wanneer het weg is.. haha. En speciaal voor de vrijwilligers hebben ze een ei gebakken met wortel erin. Ik zat mega vol. Daarna gingen alle kinderen naar school en deed ik samen met Maya (een spaanse vrijwilliger) de afwas. Afwassen is hier snel gedaan en erg gezellig. Wanneer dit klaar was gingen we bezig met een opdracht die Maya van een lerares had gekregen. Op grote vellen papier tekende ik een lichaam en zette ik bij elk lichaamsdeel de engelse benaming bij. Ook tekende ik wilde dieren waar dan weer de engelse benaming bij moest. Om 10;10 krijgen de kinderen purage dit is een soort melkpap. Vandaag mocht ik helpen met het serveren van de purage alle kinderen op de school krijgen dit. Nadat dit gedaan was moesten alle bekertjes weer worden afgewassen. Hierna konden we weer verder met onze tekeningen. Voor lunch heb ik een soort hartige pannekoek gegeten met bonen, de kinderen kregen rijst met bonen. Ook na de tijd krijgen de vrijwilligers fruit, ze hebben hier de beste mango ever. Na de lunch gaan de kinderen weer naar school :)

Bedankt voor het lezen en ik spreek jullie later !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!