Maaike in Tanzania

Met dolfijnen zwemmen!!

Hallo allemaal!

Zondag 24 april

In de ochtend gingen we eerst naar de supermarkt om water en brood te halen voor de dag. Het was erg warm, iets van 33 graden. Daarna op naar het strand ik zat in de schaduw omdat ik nog steeds last had van mijn zonneallergie. Ondanks dat kreeg ik alsnog last van mijn zonneallergie dus ben ik maar naar onze bungalow terug gelopen. Even koude douche genomen en boek gelezen. Toen Olivia kwam hebben we even onze broodjes gesmeerd en gegeten. In de middag hebben we badminton gedaan, voetbal en volleybal. Want op onze 'camping' hangt zo'n groot net. Na dit te hebben gedaan even een strandwandeling gemaakt over het prachtige strand en toen avondgegeten en gaan slapen.

Maandag 25 april

De wekker stond om 5:30. Om 6:00 werden we opgehaald want we gingen met dolfijnen zwemmen!! Dit moest zo vroeg omdat de kans dan groter was om ze te spotten en daadwerkelijk met ze te kunnen zwemmen. We gingen met drie andere jongens uit Zwitserland en Duitsland. Eenmaal op de bestemming aangekomen kregen we zwemvesten en een snorkelset met flippers. We klommen alle vijf in het kleine bootje dat voor ons klaarstond. De golven waren mega heftig, wat in het begin best eng was, soms vloog je gewoon paar meter door de lucht en kletste je hard weer neer op het water je zag soms paar mensen op andere boten overgeven, ook op onze boot was er 1 jongen die moest overgeven. Na iets van 1,5 uur rond te hebbben gevaard hadden we nog steeds geen dolfijnen gespot.. onze gezichten werden steeds minder vrolijk. Tot dat , we een andere boot zagen die ons riep!!! En jaawel, daar was de eerste dolfijn, vijf minuten later zag we weer twee dolfijnen en zo ging het steeds door. De jongens zaten er al helemaal klaarvoor om het water in te gaan. Wij waren nog een beetje bang omdat de golven wel echt hoog waren. Toen de jongens de dolfijnen hadden gezien onderwater, dacht ik ook boeie nu moet ik gewoon gaan anders krijg ik spijt. Dus trok ik ook mijn snorkelset en alles aan, Olivia kon toen natuurlijk ook niet achterblijven dus maakt zich ook klaar. Wanneer we weer dolfijnen zagen sprongen we in het water. De eerste keer zag ik er twee maar ik zag ze vaag en ze waren snel weer weg. Ik was all hartstikke blij. De tweede keer dat we erin sprongen zagen wr niks. Maar de derde keer was geweldig, er waren veel dolfijnen en er zwom zellfs 1 dolfijn een meter van ons af. Ik dacht dit moet Olivia zien en Olivia dacht hetzelfde dus we keken beide om ons heen, en zagen dat we gewoon naast elkaar zwommen en het beide zagen, magisch moment! Toen weer in de boot geklommen want onze bestuurder wou weer terug aan wal helaas. Met 5 blije koppen vaarden we weer terug. Eenmaal aangekomen werden we weer thuis gebracht. Wat was dit geweldig, Olivia en ik konden niet stoppen met erover praten. In de middag nog een strandwandeling gemaakt en in de avond gingen we met de jongens waarmee we op de boot zaten uiteten. Gezellige avond gehad en leuk om weer wat nieuwe mensen te ontmoeten. Daarna snel ons bedje ingedoken na een mega geslaagde dag.

Dinsdag 26 april

We werden wakker om 8:30 want we hadden op de planning staan om naar een zwembad te gaan die aan het strand ligt, deze waren we gister tegengekomen tijdens onze wandeling. Allleen toen we gingen ontbijten begon het keihard te regenen. En dit hield niet echt op. Olivia en ik gingen beide even nuttig bezig deze ochtend, Olivia ging haar blog schrijven (www.olivia.reismee.nl) en ik mijn review die binnenkort op de site van arusha volunteers te vinden is. Toen de regen iets minder werd zijn we er toch maar heen gelopen en hebben we bij het zwembad geluncht. Helaas begon het toen weer te regenen en te waaien dus zijn we daar binnen gaan zitten. We vonden wat tijdschriften en zijn gaan lezen, ook relaxd. Om een uur of 17:00 gingen we weer terug naar onze bungalow. Er was geen elektriciteit dus het werd algauw donker. Toen zijn we naar de bar gelopen gevraagd of ze ook spelletjes hadden, en dat hadden ze! Dus rummikub en uno gespeeld. Leuk sfeertje was het zo zonder elektriciteit niemand die op zijn mobiel zat, spelletjes werden er gespeeld, er werd gekletst en de kaarsjes stonden aan want er was natuurlijk ook geen licht. Na dat we hadden gegeten zijn we opbed gegaan lekker vroeg. Want vandaag (27 april) vertrekken we naar het Noorden van zanzibar!

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!