Maaike in Tanzania

De laatste vakantie dagenn

Hallo iedereen!

De laatste dagen hebben we hier doorgebracht op peponi beach resort. Prachtige omgeving en wakker worden tussen de apen helemaal leuk! We hebben de laatste paar dagen lekker aan het zwembad gelegen en gezond. Elke dag even een strandwandeling gemaakt over het strand en lekker bruin worden. We konden hier echt helemaal relaxen. We waren de enigsten op de hele camping. En hadden uitzich op het strand vanaf onze tent.

Ook gebeurden er wat minder leuke en rare dingen...

2 dagen geleden had Olivia haar bikini topje aan de waslijn gehangen toen ze die in de avond eraf wou halen zag ze dat er allemaal bloed opzat.. Heel raar.. De volgende dag toen ze haar bikini topje van de lijn wou halen was hij weg en nergens te bekennen. Ook de bewakers hadden niks gezien. Voor ons bleef het ook een misterie. De volgende dag zouden we naar Pangani, dus stonden we vroeg op. Wanneer ik mn geld wou pakken uit mn kleine toillettas, hierin had ik 600.000 shilling (zo'n 250 euro), zat er alleen nog maar 90.000 in... Alles overhoop gehaald om te kijken of ik het misschien ergens anders had neergelegd, wat ik bijna zeker wist niet te hebben gedaan. Dus naar de campingbaas gegaan die zei natuurlijk eigen risico. Maar heeft wel de security gebeld en politie. Na een uurtje waren die op het terrein en hebbben ze daar een tijd mee gesproken. Toen die weer weg waren zou ze een mannetje ons brengen naar het dichtbijzijnde politiebureau brengen. Na 20 minuten nam hij ons mee. Lopend in de felle zon gingen we naar het 'politiebureau' eenmaal aangekomen was er niemand. We moesten een telefoonnummer bellen zodat iemand kwam. Na alle telefoonnummers te hebben geprobeerd nam er eindelijk iemand op. Die uiteindelijk op zijn piki piki kwam aanrijden. Dus ik mijn verhaall uitleggen aan die man. Begint hij een heel verhaal te houden in het engels met swahilli er doorheen. Waar je dus echt niks van kon verstaan. Na paar keer te hebben gevraagd wat hij bedoeld kwamen we erachter dat hij zei dat we niet konden bewijzen datt ik dat geld voordat ik het had gestolen wel had. Maar dit is natuurlijk altijd zo wanneer iets gestolen werd. Dus wij aan hem uitleggen dat wanneer je een proces verbaal aanvraagt voor wanneer iets gestolen wordt je nooit kan bewijzen of iemand het echt heeft gestolen. Toen begreep hij ons, en had hij mijn gegevens nodig. Hij kon zo ontzettend slecht engels dat zelfs dit een hele opgave was. Uiteindelijk kreeg ik een afgescheurd papiertje mee met daarop wat geschreven woorden en mijn naam en een stempel. Helemaal leuk maar dit was natuurlijk geen proces verbaal. Hij vertelde ons dat we het echte rapport in pangani of tanga moesten halen. Dus wij weer terug lopen naar de camping in de zon en wanneer je denkt dat het nog niet erger kan glijd je uit in een dikke modderpoel en zit je onder de modder, naajaa wel weer even kunnen lachen hahaha. Eenmaal weer op de camping aangekomen waren we beide kapot hebben we eten besteld en strandwandeling gemaakt. Daarna even gedoucht en was ons eten er.

Vandaag veraten we de camping en gaan we naar Tanga om daar naar het politiebureau te gaan en de stad wat te verkennen.

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!