Maaike in Tanzania

Een heel avontuur

Hallooo iedereen!

Het werd weer even tijd voor een blogje! Heel wat gebeurd deze dagen weer.

Donderdag 28 april

We hadden lekker geslapen en gingen op naar het ontbijt dit was brood met ei helemaal prima. Hij zei dat er geen fruit bij zat ivm cholera. Na het ontbijt onze tassen weer ingepakt en even naar het kleine supermarktje gelopen. Om 13:00 stond de taxi er alweer om ons naar de boot te brengen. Het regende al de hele ochtend. Eenmaal aangekomen moesten we boottickets halen, dit duurde natuurlijk mega lang en we stonden in de regen met onze tassen, gelukkig had Olivia een paraplu meegenomen. Uiteindelijk net op tijd onze tickets gekregen voor die dag en snel naar de boot gelopen met al onze tassen door de regen. Wanneer we binnen kwamen moesten we weer zo formulier invullen. En bij een andere ingang konden we de boot op. Eenmaal op de boot konden we weer rustig ademhalen (dachten we) want we hadden het gehaald. Toen de boot begon te varen begon het al met schommelen maar het werd steeds erger. Soms voelde het echt alsof we eerst een end vlogen en dann weer neer vielen. Er waren heel veel mensen die moesten overgeven (wat ik goed kan begrijpen haha). Ook voelden wij ons niet helemaal goed, niet dat we moesten overgeven maar gewoon niet een fijne bootrit. Dit ging zo 2 uren door totdat we aankwamen in Dar es salaam. Eindelijk. We hadden via het hotel een taxi geboekt, wat maar goed was ook. Want toen we uit de boot stapten en bij de uitgang waren beland stonden er wel 50 taxichauffeurs die allemaal wouden dat je bij hem in de taxi ging. Maar heel erg lief hield 1 taxichauffeur een briefje omhoog met daarop: Maaike Jacobi en Olivia Roggeband. Dus we liepen met hem mee. We waren helemaal kapot en hadden heel erg veel zin in eten want hadden slecht geluncht. Helaas duurde deze taxirit in plaats van een halfuur 2,5 uur... Heletijd in de file gestaan. Toen we aankwamen op onze kamer hebben we onze tassen gedumpt en zijn we meteen naar de kfc gegaan om te eten haaha. Toen voelden we ons beide alweer beter, wat een dag! Hierna gingen we douchen en slapen.

Vrijdag 29 april

We werden wakker in ons mooie hotel om 7:00 om 7:15 zaten we al aan het ontbijt. En om 8;00 stond er een tuktuk voor de deur te wachten. Al onze spullen er ingepropt en op naar het busstation. De man van het hotel zei dat de bestuurder van de tuktuk ons wel kon helpen bij busstation want hij had alleen de naam gezegd van de goede bus. Wanneer we er eenmaal waren was het maar goed dat hij ons kon helpen. Er kwamen zo 10 mannen op hem af en wouden allemaal dat ze met hun bus mee gingen. Ze waren aan het schreeuwen en liepen de hele tijd met ons mee. Maar de tuktuk bestuurder wist waar die heen wou en bracht ons naar de goeie bus. Tassen erin gegooid en ingestapt. De tuktuk bestuurder zei dat de bus 10.000 shilling was (4,50 euro) dit hadden we even vantevoren gevraagd. Toen we in de bus zaten zei de man in de bus ja je moet 25.000 betalen pp. Dus wij zeiden neee klopt niet, want dit gebeurd zovaak in Tanzania dat ze je oplichten. Na een grote discussie kwamen we er via een andere reiziger inderdaad achter dat het wel 25.000 was, helaas.. maar goed! Olivia en ik zeiden ook tegen elkaar zoiets zou je nou nooit in Nederland mee maken als ze daar een prijs van je vragen geef je het meteen omdat je hen gelooft. Hier vertrouw je wérkelijk niemand. Maar we zaten in de bus hakuna matata. We zaten 6 uren in de bus en het was me het busritje wel. Er waren veel drempels op de weg maar deze chaffeur merkte ze niet te zien want we reden er altijd veelste hard over heen zodat we een meter in de lucht vlogen en weer op ons stoel neer ploften. Maar joh na gister konden we alles aan. Wanneer we aankwamen met de bus waren er natuurlijk weer allemaal mensen die je een taxi of iets aanboden, en dit keer moesten we het zelf doen. We gingen voor de tuktuk omdat dat gewoon veel goedkoper is, we zochten er eentje uit, een tijd onderhandeld over de prijs en let's go!Het ritje was ook weer een hele belevenis natuurlijk, soms zaten we even vast in de modder of vlogen we bijna uit de bocht, het moest ook niet saai worden natuurlijk he! De omgeving waar we doorheen reden was echt prachtig, heel veel verschillende soorten bomen bossen en rivieren. Toen we aankwamen in pangani en op de juiste camping werden we ontvangen door een vrouw , even ingecheckt en werd ons alles aangewezen. Alles zag er super leuk en mooi uit weer heel anders! We zaten dit keer in een safari tent met uitzicht op zee, heel erg mooi. Er springen hier aapjes door de bomen en de natuur is prachtig. De zee is dan weer veel minder blauw en het strand minder wit maar aan de zijkanten heb je daar weer hele mooie rotsen met allemaal bebossing erop. Ook is het helemaal zen hier, heerlijk! We pakten ons handoekje en hebben nog snel even genoten van de laatste zon. Ook even een wandeling gemaakt over het strand. En even lekker gedoucht en toen gegeten. In de avond gegeten met Olivia op de caming (dit moeten we elke dag doen omdat we in de middle of nowhere zitten). Het eten was super lekker en het was mega gezellig met Olivia gepraat over vanalles en nog wat, bijzonder dat iemand in zo 'korte' tijd zo'n goeie vriendin kan worden.

Nou weer twee blije meisjes die nu gaan genieten van het laatste weekje vakantie!

Liefs,

Maaike