Maaike in Tanzania

Going to town !

Hallo iedereen!

Vandaag had ik mijn wekker net wat eerder gezet dan gister omdat ik vond dat ik net wat te laat aanwezig was. Nu zat ik 7 uur aan het ontbijt en dat was prima. Het ontbijt was hetzelfde als gister, 2 stukjes wit brood en thee. Ook werd er weer speciaal voor mij een ei gebakken. Voor mij hoeft dit niet, want ik voel me daardoor altijd een beetje schuldig tegenover de kinderen. Maar het is wel lief :D Daarna hebben Maya en ik weer de afwas gedaan. Om 8 uur ging ik naar de school om daar te helpen. Ik heb geholpen in 'the baby class' zo noemen ze dit, Het zijn de jongste kinderen. Als opdracht had ik gekregen om in elk schrift van de kinderen een opdracht te schrijven dat was : colour the letter A. Met de dag naam en datum erbij van Maandag , en dit in 35 boekjes. Wanneer het pauze was heb ik weer geholpen met de purage(melkpap) uittedelen. En daarna alle 300 bekertjes weer afgewassen. Daarna heb ik mijzelf voorgesteld aan een leeraar van de oudste klas. Hij had gehoord van Ally ( mijn begeleider) dat ik erg goed kon tekenen en later kunst lerares wilde worden. Doordat hij dit had gehoord vroeg hij mij of ik de muur van de hoogste klas wou schilderen met allemaal dingen over wiskunde. Ze hadden al een kleine schets op de muur gemaakt. Dit weekend haalt de leeraar verf (ik moest van hem zeggen welke kleuren haha) en maandag kan ik aan de slag ! Super leuk! Vanmiddag ben ik naar de stad geweest met Maya , een klein deel van de stad , want Arusha is echt mega groot. We zijn er heen gelopen en het was erg warm. Maya liet mij een leuk cafeetje zien waar je goeie koffie kon drinken en waar gratis wifi was. We hebben daar even wat gedronken en zijn daarna verder gelopen naar de supermarkt. Hier heb ik appels gehaald voor de kinderen. En boter voor op hun brood morgenochtend <-- maya adviseerde mij dit. We gingen terug met de dala dala, dit is een klein busje waar je voor 400 shilling mee mee kunt rijden dit is zo'n 30 cent. De dala dala zit altijd propvol, wanneer jij denkt dat er niemand meer bijpast bewijzen hun het tegendeel. Wanneer ik weer aangekomen was bij het weeshuis ging Maya weer terug naar haar hostel. En heb ik de appels door de helft gesneden, 48 appels... en ik had nog steeds te weing.... Het is zo leuk om te zien hoe blij deze kinderen met een halve appel zijn. Ze kijken me aan waneer ik de appels aan het snijden zijn en vragen met grote ogen : 'snack?' wanneer ik Ndyo antwoord (dit betekend ja in swahilli) zijn ze super blij. Dit is erg bijzonder en mooi om te zien. Ook heb ik in de middag veel swahilli geleerd van de kinderen, ze hebben veel geduld en vinden het leuk om het jou te leren. Zoals jullie horen had ik een leuke dag, ik moet nog wel erg wennen aan de cultuur en de mensen hier, de tijd zal het leren!

goodbyeee

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!