Maaike in Tanzania

Lake Duluti & Tengeru markt

Hay Iedereen leuk dat jullie weer de moeite nemen om mijn blog vol spelfouten te lezen :D

Vandaag was het zaterdag en dit betekend: WEEEKEND! In de weekenden ben ik vrij, nu is vrij wat raar gezegd want je bent toch altijd bij de kinderen en de afwas doen is gewoon een ritueel aan het worden. De oudste kinderen moeten vandaag wel naar school... De jonge kinderen zijn vrij. Deze ochtend werd ik om 8:15 opgehaald door Adam. Want op de planning stond een bezoek aan Lake Duluti & Tengeru markt. We namen 2 dala dala's en wanneer we op de plek gearriveerd waren ontmoette ik 5 andere nederlanders die samen met ons op excursie gingen. Het was fijn om weer even Nederlands te kunnen spreken en mensen van je eigen leeftijd te zien, en hun ervaringen te horen. Er was 1 meisje: Anna die hier 2 weken was les gaf op een school, zij blijft hier voor 3 maanden. Dan was er nog een ander meisje: Olivia die hier net zoals ik nog maar 4 dagen in Tanzania is. Zij helpt op een school en overnacht in een gastgezin met kinderdagverblijf. We hadden 2 gidsen : Adam en Tom. Als eerst vertrokken we met een andere dala dala naar Lake Duluti, dit was een ontzettend groot meer ontzettend mooi, we zagen mooie vogels en eekhoorns. We zijn rond het hele meer gelopen. En op de stop hebben we chipsmaiay (soort patat met ei) gegeten en genoten van een prachtig uitzicht. Hierna zijn we verder gelopen naar de Tengeru markt, het begon ineens erg hard te regenen. Nadat de regen stopte konden we weer verder. Het was leuk om te zien, allemaal groente , fruit, specerijen (mn moeder zou het geweldig vinden), tweedehands kleding en bergen vol met schoenen. De mensen hier in Afrika vinden het erg vervelend als je een foto van ze maakt, ik heb daarom erg weinig foto's kunnen maken van de markt. Als je een foto van iemand wil maken moet je hier eerst toestemming vragen aan de mensen, meestal is hierop het antwoord nee. Wanneer de excursie klaar was ging ik met Anna mee naar haar huis waar zij overnacht samen met Olivia. Het was een ontzettend mooi en luxe huis als je het vergelijkt met waar ik verblijf. Ook Emma Marije was hier (opstichter arusha volunteers) en zei dat mijn procject echt een back to basic was. Aan de ene kant vond ik het jammer dat ik daar niet zat omdat ze ontzettend goed eten daar krijgen en er veel nederlanders in dat huis zijn. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik hier zit, ik zit in het echte Afrika , ik leef zoals de kinderen hier elke dag moeten leven en zo voel je je een echte local. Wanneer ik thuis kwam heb ik geholpen met de rijst te schiften, dit houdt in dat je de zwarte stukjes uit de rijst haalt. Dit vind ik rustgevend werk.

Het was fijn om Nederlanders te zien en te hebben gesproken vandaag , iedereen was super aardig. Morgen gaan we pizza eten bij Emma Marije thuis, dus wordt zeker gezellig :D

Thanks for reading my blog, see you next timeeee

Ps. Foto's uploaden lukt op de één of andere manier niet op de laptop ik zal binnenkort foto's plaatsen op mijn facebook.

Reacties

Reacties

Pake en Beppe

Lieve Maaike,wat fijn dat je zoveel meemaakt en ook leuke dingen doet. Door jouw verslag te lezen kunnen we mooi met je meeleven.
Kun je wat aan de warmte wennen en ben je al aan het leren met de taal daar?
We zijn weer benieuwd naar je volgende verhaal.
Veel liefs,Pake en Beppe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!