Maaike in Tanzania

Sunday funday

Hello It's me again.

Vandaag is het zondag. Ik werd deze ochtend wakker en ineens waren de kinderen nergens te bekennen toen ik buiten kwam. Wanneer ik iemand tegen kwam vroeg ik waar de kinderen waren gebleven zij vertelde mij dat ze naar de kerk of moskee gingen en om een uur of 8:30 weer terug zouden zijn. Dit betekende dat ik hiervoor te laat was want de kerk startte om 7 uur. Volgende week ga ik misschien proberen met de kinderen mee te gaan naar de kerk. Doordat ik te laat was heb ik de aunty's geholpen met de afwas. Nadat de kinderen terug kwamen hebben we ontbeten met zijn allen. Ik had boter meegenomen uit de supermarkt dus deze ochtend geen droog brood

Smile
Hierna ging ik met de kinderen buiten spelen. Er is hier eigenlijk niks om mee te spelen dus hebben we grappige figuurtjes gemaakt van steentjes, de kinderen vonden dit erg leuk. Ook heb ik goede gesprekken gehad met de wat oudere kinderen die echt ontzettend wijs en lief zijn. Na het buitenspelen werd het erg warm. Daardoor zijn Mya en ik de kleren van de kinderen gaan naaien met naald en draad. Ze hebben ontzettend veel broeken of rokken met gaten dit hebben wij allemaal weer gemaakt, ik vond het leuk werk. Vandaag was Faith jarig dit is een nu 13 jarig meisje die in het weeshuis verblijft. Het was zo speciaal om deze verjaardag te vieren zoals ze die hier altijd vieren. Ik heb er ontzettend van genoten en vol bewondering toe gekeken en meegedaan. We hebben eerst een lange slinger voor haar gemaakt met allemaal gevouwen bloemetjes eraan, gevouwd door alle kinderen. Deze hebben Asha en ik om het bed van Faith heen gehangen. Wanneer we hadden gelunchd ging ik met paar kinderen schommelen. Na een kwartiertje werd ik geroepen door paar kinderen dat ik moest komen want 'there was a party'. Ik kwam binnen en er waren iets van 15 kinderen aan het dansen en het zingen. Zonder mobiel of muziek, gewoon all by themself. Wanneer ik werd uitgenodigd in de kamer van Faith (en die van nog 5 anderen) deden ze de handen voor mn ogen en mocht ik langzaam naar binnen lopen. Wanneer ik mn ogen open deed gooiden ze allemaal confetti over mij heen die ze zelf hadden geknipt van papier. Het leek net alsof ik jarig ben... iedereen riep Karibuuuu (dit betekend van harte welkom). Daarna begonnen ze te zingen en wouden ze dat ik foto's maakte alles. Ze hadden een bakje vol met eten, rijst, popcorn, en soort afrikaanse olibol. 1 bakje hadden ze speciaal voor mij gemaakt, met de helft van de hoeveelheid van wat hun met zijn vijftienen zouden gaan delen... Dit kon ik niet over mijn hart krijgen om aantenemen ik verwacht dat hun veel blijer met al het eten zouden zijn dan mij. Nadat ze hadden gegeten (het eten duurde ongeveer 1 minuut haha) gingen we dansen, ze wouden nederlandse liedjes horen van mij. Ze vonden het super leuk, ze wouden dat ik ging dansen dus ik deed dat, ik heb ze leren shufflen en hun hebben mij een andere afrikaanse dans geleerd, het was zo bijzonder en leuk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!