Maaike in Tanzania

Productive tuesday

Hallo mensen van het goede leven!

Vandaag eenproductief dagje gehad, veel gedaan en geholpen.

Ochtend brood gehaald en gesmeerd voor de kinderen, afgewasssen, in school geholpen met opdrachten maken, purridge gegeven, afgewassenn, cijfers getekend, langs lerares geweest om spul te brengen, afgewassen, de kinderen geholpen met hun kleren wassen. ZO.

In de middag vroeg ik aan twee jongens van de orphanage of ze met mij mee wouden om mango's te halen voor de kinderen. Dit vroeg ik omdat wanneer ik alleen zou gaan uiteindelijk het dubbele zou moeten betalen omdat ik een musungi ben (blank persoon). Ik kocht dertig mango's en betaalde 4000 shilling (dit is net wat minder dan 2 euro kun je het geloven?!?!??), ik had al mn briefjes van 10.000 al klaar liggen. Maar had er dus niet eens 1 nodig. Daarna dit gesneden in stukjes, hierbij heeft een meisje uit de orphanage mij mee geholpen (ze zag waarschijnlijk dat ik er niks van bakte). Daarna lekker mango gegeten en gechilld met de kinderen. Na het avondeten (rijst met bonen, suprise) heb ik weer swahilli geleerd van de oudere kinderen. En heb ik veel verhalen voor gelezen totdat het bedtijd voor ze werd. Kinderen zijn lief wanneer ze moe zijn... haha...

Nog paar leuke feitjes die ik even met jullie wou delen:

- Ze denken dat ik een ziekte heb ivm mn pukkels, vragen of ik naar het ziekenhuis moet enzo. Hier kan ik wel om lachen haha

- De kinderen en de aunty's verwisselen hun kleren zo'n 3 keer per dag. Vraag me niet waarom.

- Wanneer de kinderen 'ja' willen zeggen zeggen ze geen 'ja' maar trekken ze hun wenkbrauwen omhoog. Voor hun betekend dit 'ja'.

Groetekkesssss,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!