Maaike in Tanzania

Uiteten en opstap in Tanzania

Hallo mensennn!

De ochtend begon zoals vaker in de school opdrachten maken. Ze vroegen mij om schoolspullen op het bord te tekenen zodat de lerares dit kon aanwijzen en de kinderen in het engels zeiden wat het was. Nadat ik op de school had gewerkt heb ik samen met de hoofdmeester van de school en een kunstenaar gesproken die mij gaat helpen met het schilderen van de muur. Binnenkort haalt hij de geschikte verf op en kunnen we beginnen ! Ook heb ik later deze ochtend nog een goed gesprek gehad met de hoofdmeester, onzettend aardig man, was heel geïnteresseerd in mijn familie en in Nederland. Na de lunch afwas gedaan zoals altijd. Leuk werk, gelachen met de aunty's terwijl je ze niet kan verstaan, mooi is dat. Na de lunch heb ik samen met Mya de kast opgeruimd in de jongenskamer die vol zat met spelletjes, boeken, dvd's, en ontzettend veel rotzooi. Om 16:00 ben ik vertrokken richting Anna, een Nederlands meisje. Lilly die gaf een afscheidsfeestje omdat ze over een week we gaat en ik was hiervoor uitgenodigd. Super leuk terwijl ik haar nog niet eens kende hahaa. Ik moest 1,5 uur reizen met de dala dala om er te komen. 2 x overstappen. Dit was de eerste keer dat ik echt in mijn eentje op pad ging, best spannend. Maar iedereen wil je helpen en ik heb het gevonden! We gingen eten bij el patio , pizzaaaa. Na een dikke week alleen maar rijst te hebben gegeten was dit echt heerlijk. Het was erg gezellig en leuk gepraat met alle Nederlanders. Na het eten zijn we nog met zn drieën (Olivia, Anna en ik) opstap geweest naar empire. Dit is een soort café/club. Nooit had ik gedacht dat ik opstap zou gaan in Tanzania hahaa. Maar het was gezellig, wel heel anders dan in Nederland. Er was ook een karaoke. Om 2 uur werden we opgehaald met de taxi en naar huis gebracht. Ik sliep bij Anna thuis omdat dit beter uitkwam. De wekker stond weer om 7:30 dus we zijn snel gaan slapen. In de ochtend heb ik heeerlijk ontbijt gehad geroosterd brood met suiker, net wat beter dan droog brood :) en toen ben ik weer met de dala dala naar huis gegaan. Ben benieuwd wat vandaag mijn dag weer brengt !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!