Maaike in Tanzania

Koken voor 50 weeskinderen

Leuk dat je mijn blog weer leest :) Vandaag begon de ochtend met afwassen en opdrachten maken. Mya en ik hadden vorige week het idee bedacht om te gaan koken voor alle weeskinderen, een goede gezonde maaltijd. Dus vandaag was het zover. Om 12:00 vertrokken we naar de stad om allemaal soorten groentes te halen, aardappelen en 8 kippen intotaal. We namen een taxi terug omdat we anders al onze tassen niet konden dragen. Wanneer we met volle boodschappentassen kwamen aanzetten bij goodhope zijn we eigenlijk meteen begonnen. Alle groentes snijden en wassen. En daarna zijn we begonnen met het bakken van de kip. We zijn de hele middag aan het koken geweest. Doordat wij dit deden kreeg ik nog meer respect voor de aunty's die dit elke dag doen (dan misschien niet zo uitgebreid maar toch). De hele middag hebben we wat gezeten met de aunty's en ondertussen wat gekookt het was ontzettend gezellig. Koken voor meer dan 50 kinderen kost echt onzettend veel tijd. Ik had nooit gedacht dat het ons een hele middag zou kosten. Wanneer het eten klaar was hebben we het opgeschept in de bordjes en op de grond neergelegd. Wanneer de kinderen kwamen pakte ze een bordje. Ze vonden het heerlijk. Kun je je voorstellen 50 kinderen die tijdens het eten helemaal stil zijn en genieten van hun eten? Na de tijd kwam iedereen naar ons toe (alhoewel vooral naar Mya , misschien omdat ze dachten dat zij alles alleen had gedaan?) Om ons te bedanken. Ontzettend lief. Je zag jongetjes eten met zulke grote ogen en je hoort ze zeggen : " this is deliciousssss". Alleen daarvoor zou je het al doen. Geslaagde dag weer :) op naar morgen!

Xx Maaike