Maaike in Tanzania

Multiculti diner

Vandaag begon mijn dag weer in de school, met het nakijken van de kinderen hun huiswerk. Er was vandaag een nieuw meisje uit Uruguay die voor 1 dag mee wou helpen in het weeshuis en op de school. Ze verblijft in dezelfde hostel als Mya. En is voor 1 week hier in Tanzania. Mya en Georgina (het meisje uit Uruguay) gingen die ochtend de stad in voor boodschappen want in de avond zouden we met zn allen zelfgemaakte pizza's gaan eten in de hostel waar Mya verblijft. Mijn lunch was rijst met een sausje en vis, het smaakte best lekker en had hier nog nooit vis gegeten! Na de lunch heb ik met paar kinderen vingervoetbal gespeeld en heb aan ze gevraagd of ze ook nog kapotte kleding of tassen hadden en die allemaal met de hand genaaid. Voorderest wist ik deze middag niet zo goed waarbij ik nog meer kon helpen hierdoor voelde ik me een beetje nutteloos. Mijn ouders en zus zeiden dat ik dit moet loslaten om 24/7 nuttig te willen zijn omdat dat gewoon niet mogelijk is. Hierin hebben ze misschien wel een gelijk in en daardoor voelde ik me al beter. In de middag heb ik mijn kamer schoongemaakt (ja ook hier maak ik er een rotzooi van). En mijn was gewassen de kinderen hebben me hierbij geholpen, heel lief. Aan het einde van de midddag heb ik nog zo 2 uren met ze frisbee gespeeld (ik vond iets van 10 look a like frisbee's in de kast). Het was super lekker weer dus heb er van genoten en de kinderen ook. Om half zeven vertrok ik naar Mya voor het etentje. Natuurlijk verdwaalde ik en moest Mya mij komen ophalen haaha. Het etentje was ontzettend gezellig. Mya had lekkere pizza's gebakken op een vuurtje. En er waren iets van 8 mensen uit allemaal verschillende landen (Spanje, Barcelona, Uruguay en Tanzania). We hebben goeie gesprekken gehad. Er werd gitaar gespeeld, wat altijd zorgt voor een leuke sfeer, gedronken en gegeten. Om 22:30 werd ik naar huis toe gebracht met de auto. Een deel ging nog opstap maar ik heb het dit keer maar even overgeslagen, morgen er weer vroeg uit ;) Nu lig ik weer lekker en bed en hoor echt allemaal enge insecten om mij heen ieeeeee, gelukkig heb ik een klamboe...

Groetekessss,

Maaike!

Reacties

Reacties

Nynke

Wat schrijf je prachtige verhalen op je blog! Leuk om te lezen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!