Maaike in Tanzania

Holiday zaterdag

En dan was het alweer zaterdag... zonder dat je het door hebt gaat de tijd echt snel. In de ochtend sliepen de kinderen uit tot 7 uur (ja in Tanzania is dit uitslapen) Mya en ik hadden brood gesmeerd met pindakaas. Daarna zijn we gaan buitenspelen met de kinderen. Schommelen, wipwappen, frisbeën enzovoort. Vandaag heb ik veel geknuffeld met de kinderen, normaal heb ik Bedr daarvoor maar die is hier helaas niet dus moet ik toch wat vervanging zoeken... De kinderen vinden het zo fijn als je even een goede knuffel geeft. De meeste kinderen krijgen dit van hun ouders maar deze kinderen hebben geen ouders, of ouders die verweg wonen. Daarom is dit goed om te doen, de kinderen wat liefde geven, en je krijgt er veel liefde voor terug. Om 10 uur vertrok ik richting Olivia haar huis in de dala dala. Wanneer ik aangekomen was kreeg ik een rondleiding door haar huis, super mooi! Na een halfuurtje thee te hebben gedronken met de mama van het huis vertrokken we richting het zwembad. We namen de vier 'broertjes' (de weeskinderen die bij haar wonen) mee naar het zwembad. Ze hadden zich helemaal netjes aangekleed want dit was toch wel een speciaal uitje. Het zwembad was in een hotel. Toen we er heen liepen zagen we een ontzettend groot dal waar wel zo 50 mensen (zowel oud als jong) keihard aan het werk waren in de brandende zon. Ze moesten stenen hakken voor huizen, het deed me ontzettend erg denken aan de slavernij... Met een beetje een raar gevoel in mijn buik liepen wij verder naar een ontzettend luxe hotel met zwembad... Het was prachtig mooie bebossing en uitzicht op de berg mt meru. De broetjes van Olivia waren helemaal blij en hadden de tijd van hun leven. Zo leuk om te zien. We hebben ze leren zwemmen dit konden ze namelijk niet, nu moet ik zeggen dat bijna alle mensen of kinderen die in het zwembad waren deze middag niet konden zwemmen. Olivia en ik hebben goede gesprekken gehad over dat het nu toch wel echt heel raar was dat we nu echt in Afrika waren en ons ding hier deden. En over hoe het ons beviel tot nu toe. En over nog veel meer. Fijn om weer Nederlands te kunnen spreken :) Eenmaal weer thuisgekomen heb ik de kinderen geholpen hun kledingkast opteruimen. En verhalen voorgelezen, na het eten dook ik meteen mn bed in. Want jawel dames en heren morgenvroeg om 6 uur sta ik op en ga ik naar de kerk. Dus ik kan mijn slaap goed gebruiken.

Goodnight, thanks for reading again :D

Xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!