Maaike in Tanzania

Zondag naar de kerk

Wakker worden om 6 uur was een hele opgave deze ochtend maar het is me gelukt. Ik deed mn lange rok aan en een lang shirt want we gingen naar de kerk. In het weeshuis gaan de kinderen naar verschillende kerken. Gister had ik gevraagd of ik met paar meisjes meemocht naar hun kerk. En dit mocht. Om 6:45 liepen we richting de kerk. De kerkdienst duurde tot 9:30 en we waren ook nog een halfuur eerder weg gegaan. Natuurlijk verstond ik niks van de preek enzo (dit was allemaal swahilli's). Maar de liedjes die ze zongen waren leuk. Ook was er een soort gospel groepje die liedjes zong en die dansten. Er werd intotaal 4 x collecte gehouden, dit vond ik zelf een beetje overdreven. Na de dienst liep ik met de kinderen naar huis. Bij 1 meisje moesten alle vlechtjes uit der haar worden gehaald en hierbij heb ik geholpen, veel werk!! Daarna heb ik haar haren gevlochten. Waarschijnlijk was dit niet goed genoeg want ze moest alsnog naar de kapper om haar haar opnieuw te laten vlechten. Ik vroeg of ik met der mee mocht om te kijken hoe ze het deed. Super snel en behendigd, respect ! In de middag kwam Olivia langs om te kijken hoe het hier was. Ik heb haar wat rongeleid en we hebben samen met de kinderen een grote slinger van muizentrappetjes gemaakt. Hierna nog even samen de stad in geweest voor wat boodschappen en toen was de dag alweer voorbij! Geslaagd weekend weer !

Liefs,

Maaike

Reacties

Reacties

Mieke (moeder van Olivia)

Ha die Maaike ! Heb net je blogs gelezen: indrukwekkend en superleuk ! Wat een verhalen en ervaringen ! Heel bijzonder ! Voor mij extra leuk om ook af en toe in jouw blog Olivia tegen te komen. Verhaal van jullie zwembad-uitje had ik al wel vernomen maar niet dat de broertjes zich ook speciaal daarvoor netjes hadden aangekleed; zo schattig ! De steengroeve anderzijds lijkt me idd akelig en een soort van Middeleeuws in onze ogen. Veelzijdige ervaringen ! Geniet ervan ! Groet uit Amsterdan, Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!