Maaike in Tanzania

Muren schilderen op maandag !

Hallo Iedereen!

Daar was ik weer, leuk dat jullie allemaal weer de moeite nemen om mijn blog te lezen

Smile
In de ochtend was ik al vroeg wakker dus heb ik alvast het onbijt voor de kinderen klaargemaakt. Ze hadden deze ochtend voor mij een eitje gebakken super lief. Daarna geholpen met de afwas en de keuken schoonmaken. Toen ik op de school aankwam ging ik eindelijk beginnen met verfen. Eerst een halfuur gezocht om de verf en de kwasten maar uiteindelijk gevonden! De artist die de andere muren had geschilderd van de school was er vandaag ook. Hij had vantevoren al de schetsen gemaakt dus ik hoefde eigenlijk het alleen maar te verfen, net een kleurplaat haha. Ik vond het heerlijk om meer even te schilderen, gewoon zo kwast weer in je handen te hebben voelt goed. Het resultaat is mooi geworden, ik kan nu ook foto's toevoegen dus in de gallerij heb ik een foto geplaatst van het resultaat! Deze vlag schilderen kostte me wel zo de hele ochtend. Na de lunch heb ik de aunty's geholpen met de afwas van de lunch, deze is altijd ontzettend groot omdat we ook de afwas van de school erbij krijgen. Dit zijn dus zo ongeveer 300 borden en 300 bekers, en dit elke dag. Mijn vader zou trots op me zijn hahhah. In de middag ging ik weer verder met schilderen, maar nu was het een skelet die ik schilderde op de muur. Dit was weer hetzelfde principe, de schets was al gemaakt ik hoefde alleen nog maar te verfen. Deze is vandaag niet afgekomen. De directeur van de school kwam naar mij toe en zei dat ik naar huis moest gaan om te rusten, en er morgen weer een nieuwe dag was. Ik was inderdaad ook wel erg moe... haha. Ook kreeg ik veel opmerkingen van de leraren dat ze het zo leuk vonden dat ik meehielp aan het mooier maken van hun school. Hierna heb ik nog met drie kinderen bananen gehaald voor alle weeskinderen. 40 bananen intotaal en ik moest 4000 shilling betalen (dit is zo'n 2 euro) net zo goekoop als de mango's dus! Aan het eind van de middag nog wat gechilld met de kinderen en de aunty's, en wat gepraat met Ally. En toen hadden we alweer avondeten, aardappelen met spinazie en kip !! wat wil je nog meer. De kip hier is zo taai dat ik het gewoon echt niet van het bot afkrijg. Wanneer ik mijn bord wil schoonmaken wordt het er door de kinderen afgehaald en verdeeld onder mekaar. Na het eten wordt het een beetje een routine dat ik met de oudste kinderen swahilli leer, elke avond herhalen ze met mij de woorden die ik de dag ervoor heb geleerd en krijg ik er weer een paar nieuwe bij. Zo hou ik mijn hersenen toch nog wat wakker dit jaar. En nu lekker slapen na deze leuke maar vermoeide dag.

Liefs Maaike

Kiss

Reacties

Reacties

Heit

Dan stelt de afwas thuis niet zoveel voor;)
Mooi geschreven en wat houd je dat goed vol. Top!
Liefs, heit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!