Maaike in Tanzania

School bezoeken Arusha

Helllooo !

De ochtend begon weer met het ontbijt klaarmaken en het verfen. Tijdens het verfen hoorde ik aan de andere kant van de muur dat de kinderen hard werden geslagen, er was 1 meisje die huilend de klas uitliep. Ik werd zo boos hierom dat ik mijn vuisten moest dichtknijpen en me moest inhouden om niet naar binnen te lopen en de leraar zelf een klap te verkopen. Ook werd ik er misselijk van. Misschien ga ik binnenkort met de directeur van de school hierover praten, gewoon om te vragen waarom ze voor deze manier van lesgeven hebben gekozen en dat ik denk dat het ook anders zou kunnen. Later op de ochtend werd ik door Ally naar Arusha gebracht om mijn tas daar optehalen. Yes yes yes hij was errr. Natuurlijk gingen ze nog wel moeilijk doen over dat ik de verkeerde papieren mee had en dat het een andere tas was , maar gelukkiiig heb ik hem nu. Om 13:00 was ik weer terug snel gelunchd (rijst met heel klein beetje vlees) en daarna vertrok ik samen met Mya, Carolina, Gorgina, Stady en Uncle naar een school+ weeshuis voor kinderen met problemen. We hadden een dala dala gehuurd zodat we allemaal mee konden. Het was een halfuurtje reizen. Het was op het platteland erg rustig en vredig. Toen we aankwamen hebben we eerst in een ontzettend klein klasje gekeken met ongeveer 15 kinderen. Er was 1 kindje die ontzettend dun was, zo dun dat het bijzonder was dat hij nog leefde. Er waren meer kinderen tussen waar ondervoeding tijdens hun geboorte een groot probleem was en is. Toen we verder liepen ontmoeten we de directeur van de school en het weeshuis. Een speciale man met een hart van goud. Hij heeft ons rondgeleid door de andere klassen (in totaal waren er 5 klassen). De klassen waren erg klein nooit meer dan 15 leerlingen per klas. Het zag er alllemaal goed en verzorgd uit. Ook had hij paar goeie projecten gaande. Eentje daarvan was dat hij de gassen uit de toiletten opving en daarna weer gebruikte voor stroom in de keuken ( vraag me niet hoe). Ook ving hij het regenwater op en wat vervolgens werd gefiltreerd en gebruikt als drinkwater. Ook had hij iets van 40 kippen. Zn nieuwe project waren de konijnen, we zijn in het konijnenhok gelopen en het was te schattig voor woorden. Er waren zo'n 20 konijnen waarvan de helft hele kleine baby's waren echt te lief ! Ze waren ook bezig met een keuken aan het bouwen alleen ivm met geld tekort moest dit even worden stopgezet. Het is erg bijzonder dat iemand zoiets opzet in Tanzania voor deze kinderen vind ik. Het was een bijzondere ervaring. Daarna hebben we nog gezellig wat gedronken in de stad met zn allen en werden we thuis gebracht. Toen het avondeten was viel de stroom weer es uit dus moesten we in het donker eten met zn allen. Het was een bijzondere en mooie dag.

Bedankt voor het lezen en ik spreek jullie gauw weer !x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!