Maaike in Tanzania

Etentje bij via via

Hay hayy,

In de ochtend heb ik weer lekker geschilderd, ik kreeg te horen van Ally dat ze ook de klaslokalen zelf wouden gaan schilderen dus dat ik nog veel werk had te doen haha. Nadat ik had geschilderd heb ik samen met Mya dingen geknutseld voor in de klaslokalen waar de leraren om vroegen. We hebben onzettend goede gesprekken gehad over echt van alles en nog wat. Ze is een ontzettend lief persoon en een echt een moeder figuur ze zegt dat ik speciaal ben en dat ik trots op me zelf mag zijn dat ik dit doe op mijn leeftijd. Super lief. Het is fijn dat er iemand in het echt is die je even verteld dat je goed bezig bent dit heb je zo nu en dan even nodig. Na de lunch ben ik gaan douchen en naar de stad gegaan ik moest namelijk wat dingen regelen met het internet van mn laptop, dit is gelukt uiteindelijk. Ook zocht ik een verdeelstekker voor Nederland met een tanzaniaanse stekker. Deze heb ik toevallig gevonden op straat en kreeg hem voor 8000 shilling mee! Beetje onderhandeld, koopje! Ook heb ik een zwerver geld gegeven, ik weet het dat je dit eigenlijk niet moet doen. Maar ik had deze man al eerder gezien en hij had zijn beide voeten verloren en ik wou hem gewoon wat geven. Wanneer ik hem het geld had gegeven legde hij zijn hand op zijn hart en zei die "thankyou". Het was een mooi moment. Hierna ging ik verder richting Anna met de dala dala. En vanuit Anna gingen we met 2 taxi's richting het restaurant/club "via via" . We waren met 9 personen. Om 20:00 kwamen we aan en om 22:30 kregen we pas ons eten.... ondanks dit was het wel gezellig met iedereen en er hing een leuke sfeer. Het eten was daarentegen net wat minder, koude patat en taaie kip. Paar gingen nog opstap maar ik sloeg dit keer even over, was moe en had pijn in mijn buik. Ik slaap deze nacht bij Anna thuis omdat het ánders te gevaarlijk is om alleen terug naar huis te gaan.

Nog paar funny facts:

- Ze rijden hier net zoals in Engeland aan de linkerkant en het stuur hebben ze aan de rechterkant (dit wist ik voordat ik hier heen kwam nog niet).

- De mensen zeggen hier pollé (dit betekent sorry) wanneer jij je pijn doet, of bijvoorbeeld een zware tas draagt.

- Ik heb nog nergens een lantaarnpaal of iets van verlichting gezien op straat.

Bedankt voor het lezen van mijn blogpost, tot de volgende !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!