Maaike in Tanzania

masai market

Lieve mensen, wat leuk dat jullie ook vandaag weer de moeite nemen om mijn blog te lezen. Bedankt voor alle lieve reacties! Vandaag is het zaterdag en werd ik wakker om 6:45 niet door de wekker gewekt maar gewoon vanzelf. Gestart met het vegen en schoonmaken van de girlsroom. Hoe ze hier dweilen is erg raar heb het vandaag voor het eerst geprobeerd. Je pakt een handoek maakt hem nat en gaat dan de vloer schoonmaken. De aunty's houden altijd hun rug helemaal recht en gaan dan naar onderen had ik gezien dus deed ik dit ook. Pfoe dit was een beste workout voor mij, het zweet stond op mijn voorhoofd. Wetende dat de aunty's dit elke dag moeten doen, en dan niet alleen de girlsroom maar ook de boysroom, de gezamelijke woon en eetkamer en de keuken.... respect! Na het schoonmaken hebben Mya en ik de afwas gedaan (de borden van het avondeten van de dag ervoor en de bekertjes van het ontbijt). Hierna hebben we samen even ontbeten. Na het ontbijt heb ik gepuzzeld met paar kinderen. Dit was een beetje schocking want echt waar ze konden het gewoon bijna niet... Er was 1 meisje ik gok van de leeftijd van 7/8 en ik had de hele puzzel gemaakt alleen miste er nog 1 stukje, dit laatste stukje vroeg ik aan haar om er in te leggen, maar het lukte haar gewoon echt niet.. En dit wetende dat mijn zusje van 3 gewoon een hele puzzel maakt van 15 stukjes. Dit zegt dus wel weer dat ik dit vaker moet gaan doen met de kinderen. Hierna heb ik de aunty's geholpen met wassen, ik heb nog nooit zoveel was bij elkaar gezien (wat wil je ook als de kinderen 3 keer per dag hun kleding verwisselen) hier een foto:

en dit was nog niet eens alles.... Ik was zo hard aan het wassen dat ik mijn hele vingers heb opengeschuurd dus kon helaas niet verder haha. Toen ben ik maar gaan frisbeen met de kids ze vonden het hartstikke leuk, maar ook dit vonden ze erg moeilijk, Mijn schoonvader had me paar manieren geleerd om een frisbee te kunnen gooien maar ben eerst maar begonnen met ze te leren hoe ze normaal een frisbee moeten gooien want dit was voor hen al een hele opgave. Ondertussen heb ik paar foto's gemaakt met mijn camera, erg leuke foto's geworden. Na de lunch vertrok ik met de dala dala richting de masai market samen met Olivia. Dit is een markt waar je allemaal leuke dingen kan halen van afrika, dus armbandjes, tassen, broeken, beeldjes en ga zo maar door. Ik heb hier een leuk enkelbandje gekocht en een echte tanzaniaanse broek. Het was echt niet normaal hoe erg de mensen je opdringen daar om iets te kopen ze gaan echt aan je zitten of zeggen 'I remember you!'en dan vraag ik vervolgens: 'yeah? so nice so whats my name?' en dan zeggen ze vervolgens 'Anna?' jup... hahah. Wel een hele ervaring ik kon ook ook wel weer om lachen, moet zeggen dat ik aan het einde wel wat hoofdpijn had gekregen van al deze mensen. Wanneer we weer weg liepen van de markt gingen we opzoek naar een local tentje om wat te drinken en misschien te eten. Deze hebben we uiteindelijk gevonden en lekker cola gedronken en chips maiay gegeten en gezellig gekletst. Om 17:00 vertrokken we weer richting huis. Op good hope waren net 2 mensen uit Taiwan aangekomen die hier voor 1 dagje even wouden kijken en morgen op safari gingen. Ik heb ze even rondgeleid en verteld hoe alles hier ging. Tot 20:00 met hun staan praten en dingen laten zien. Het was echt super leuk aan iemand te vertellen hoe het hier allemaal gaat, ik merkte ook aan mezelf dat ik zo enthousiast aan het praten dacht dat ik even besefte wow ja ik vind het hier echt leuk. En ben hier echt op mijn plek (waar ik zo nu en dan dus wel eens over twijfel). Ook hadden ze ontzettend veel vragen, gelukkig kon ik op bijna alle vragen antwoord geven. Ontzettend lieve en geintresseerde mensen. Ook vertelde ik aan ze dat wanneer je hier ben je je eigen land veel meer gaat waarderen. Dit was ook 1 van de redenen waarom hun hier heen zijn gegaan zeiden ze. Ik gaf hun de quote mee : Life begins at the end of your comfort zone. Hier moest ze even overnadenken en toen zeiden ze wow ja je hebt helemaal gelijk, in Taiwan leef je gewoon elke dag het zelfde je gaat naar school je eet je drinkt en je beseft dingen helemaal niet dat je het soms doet, maar hier hier leef je echt. Ik vind het mooi dat ze het zo verwoorden. Ik werd er gelukkig van dat ik mensen kon vertellen over wat ik hier deed en hoe. Voor het avondeten vertrokken ze weer, na het avond eten nog even gechilld en gezongen met de kinderen en nu is het alweer bijna bedtijd!

Weer een mooie dag, en wat ik jullie wil meegeven: Geniet een beetje meer van alle dingen die je doet in het dagelijks leven, ook de dingen die eigenlijk heel normaal voor je zijn, doe de dingen bewust en wees dankbaar voor wat je hebt

Kiss

Lots of love,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!