Maaike in Tanzania

School monday

Mambooo !

De dag begon weer lekker verassend met het ontbijt klaarmaken dit keer wel alleen helaas want Mya zit in Kenia. De keuken heb ik ook meteen even opgeruimd want die zag er niet uit. Daarna de afwas gedaan en zelf ontbeten. Om 8:00 vertrok ik richting de school en heb ik geholpen in babyclass 2. Huiswerk nagekeken en opdrachten gemaakt. Na de break heb ik weer afgewassen (alle bekertjes van de purrage) samen met de aunty's. Gelunchd met droge aardappelen haha , wou niet ruilen met de kinderen want die hadden alleen maar bonen. Om 14:00 ben in begonnen in babyclass met het tekenen van het alfabet op de muur in het klaslokaal. Toen ik ging vertellen aan de lerares dat ik haar klaslokaal ging opleuken gaf ze me meteen een knuffel en bedankte ze me. Echt super lief. Hier ben ik wel zo drie uren mee bezig geweest, ik hoop dat ik morgen het kan gaan verfen, foto van het eindresultaat zal ik op mn blog zetten ! Nadat ik klaar was met het schetsen heb ik met de kinderen scooby doo armbandjes gemaakt, echte memories van vroeger hahaa. Ze vonden het super leuk ondanks dat ik de helft van de armbandjes moest maken. Hierna heb ik een lekkere (not) koude douche genomen die halverwege ook nog eens stopte omdat het water weer eens op was haha. En lekker mn boek gepakt en gaan lezen. Heerlijk. Tijdens het avondeten kwam ik in gesprek met Nasjra, een ontzettend lief en slim meisje van 14 jaar. Ik kan het al sinds ik hier ben goed met haar vinden. Ze kwam hier in begin januari (net zoals vele anderen) te wonen, en dit voor 1 jaar daarna gaan ze naar de grote school. Ik vroeg naar haar ouders, ze zei dat ze ze echt heel erg miste. Dus ik vroeg waar ze dan woonden, ze zei ' ow gewoon hier in Arusha je zou er lopend heen kunnen'. Dus ik vroeg natuurlijk meteen waarom ze dat dan niet deed? Haar antwoord was dat het niet toegestaan was om alleen daar heen te gaan. Maar ja ? Wie zou er anders mee moeten? Dus ik vroeg aan der of het mogelijk was of ik met haar mee kon dan, ja dit kon zeker antwoordde ze met een glimlach. Dus zondag ga ik naar haar familie toe , ben echt heel erg benieuwd hoe dit zal zijn. Daarna nog gezellig gekletst met andere kinderen. Er zijn een paar kinderen die mijn hele gezin kunnen opnoemen, Jaap, Aly, Jetse, Nynke, Maaike, Kevin en Jamilla. Echt super lief dat ze zoiets willen leren en ook echt onthouden. Net zoals dat er laatst iemand naar me toe kwam, hallo Maaike Jacobi je bent jarig op 17 december toch? En dit had ik echt 1 keer verteld. Bijzonder.

Op naar weer een mooie dag!

Groetekkesss,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!