Maaike in Tanzania

Les geven !

Hallo lieve lezers,

Om 6:30 werd ik weer wakker, ik word tegenwoordig echt elke ochtend zo vroeg wakker dit komt waarschijnlijk omdat ik elke avond zo vroeg ga slapen (rond een uur of 21:30). Een heel ander ritme dan dat ik Nederland had, maar het bevalt me prima. Het ontbijt weer klaagemaakt voor de kinderen, en de keuken opgeruimd. Zelf kreeg ik ontbijt met twee soort van oliebollen maar proeft niet naar oliebollen maar lijkt er wel op (lekker duidelijk ja haha). En natuurlijk niet te vergeten , de veel te zoete chai thee hier, ik zei ook al tegen mijn zus als ik zometeen weer thuis kom vind ik thee zonder suiker niet meer lekker. Daarna de afwas gedaan met Aunty Agnes, voor het eerst onder de afwas een beetje gecommuniceerd met een aunty, wat gepraat met handen en voeten. Na de afwas ben ik vertrokken naar de school om te helpen in babyclass. Heb het huiswerk nagekeken (want ja deze kinderen van 3 tot 5 jaar krijgen gewoon huiswerk). En opdrachten gemaakt in hun schriftjes voor morgen. Het is normaal hier dat de lerares zo de klas uit loopt om het halfuur en dan ook gewoon een tijd weg blijft. Dit keer duurde het wel erg lang en werden de kinderen erg onrustig, ze begonnen te vechten en te rennen. Na een tijdje dacht ik , ik ga wel even voor de klas staan dus ik las nummer 1 voor en hun herhaalden in koor tegelijk nummer 1 , toen nummer 2 toen 3 toen 4, enzovoort. Daarna ook nog andersom. En daarna vroegen ze of ze naar de wc mochten en ben ik met alle kinderen naar de wc gegaan (ik zag dat de lerares dit wel vaker deed dus was vast geen probleem) toen de lerares weer terug kwam zat iedereen netjes weer op hun stoeltje. In de break ga ik altijd terug naar het weeshuis en krijg daar thee met iets lekkers (sambusa of soort oliebollen) super lief. Gister had ik niet zo zin om wat te eten dus had ik dat laten staan. Vandaag kreeg ik dat dan ook meteen van Ally (mijn begeleider) te horen dat ik wel wat moest eten, anders dachten de aunty's dat ik het niet lekker vond, of dat ik ziek was. Vet lief, dus volgende keer als ik geen honger had moest ik maar wat meenemen naar mijn kamer haha. Toen de break klaar was stond de afwas alweer op ons te wachten. Na de afwas ben ik weer terug de school ingegaan en heb ik daar weer even geholpen. Toen gelunchd met soort tortilla pannekoeken, bonen en spinazie (dit eet ik heel vaak als lunch) en het smaakt best lekker! Na de lunch de afwas weer gedaan, dit was best gezellig met alle aunty's , ze zijn altijd vrolijk en dat is erg leuk om te zien. Om 14:00 startte ik weer met het schetsen in het klaslokaal, dit keer een hoofd van een jongetje en hierbij dan de engelse benamingen bij zoals, oor, oog, haar, mond enz. Zo leuk om hier weer creatief bezig te zijn, je hebt veel tijd om na te denken over vanalles en nog wat en het maakt je lekker helemaal zen. Om 16:30 had ik er genoeg van en kwam ik Ibra en Lewis tegen, ik vroeg wat ze aan het doen waren , maar ze antwoorden niet echt. Toen vroegen ze of ik misschien ook papier voor ze had. Dus ik zei jawel zal ik het voor jullie halen? Ze knikten beide. Ook vroegen ze of ik toevallig kleurtjes en lijm had haha super schattig, dus ik zei jaa ik ga het voor jullie halen. Toen hebben we gezellig met zn drieen in de hut (naast het weeshuis is een hut gebouwd) gezeten en lekker geknutseld. Zo hebben we ons wel een uur vermaakt.

(hun zelfgemaakte selfie)

Daarna heb ik nog met paar andere kinderen weer scooby doo armbandjes gemaakt. Much funnn. Hierna is altijd even mijn rustmomentje, dus heb lekker even een boek gepakt ( ja jongens, Maaike met een boek) en ben er uit gaan lezen. Heerlijk rustgevend. Voor avondeten had ik rijst met vis, lekkeeer! en nu duik ik lekker mn bedje in , druk maar leuk dagje weer :D

Veel liefs,

Maaike.

Reacties

Reacties

Jolanda Paans

Hoi Maaike,
wat een bijzondere tijd voor je! Mooi dat je zo betrokken bent bij de kinderen. Ik hoop dat je het goed naar de zin hebt en veel moois zult beleven!
Groeten, Jolanda Paans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!