Maaike in Tanzania

Crazy day

Hello Helloooo,

Ja de blog is laat online... dit heeft z'n redenen die ik zo zou gaan uitleggen. Maar ik begin eerst weer met de dag. Ontbijt klaarmaken, afwassen, en in de school helpen. Daarna heb wat geknutseld voor een lerares. En de afwas gedaan met Mya. Na de afwas ben ik begonnen met mijn was te wassen want dit was echt nodig... had bijna geen kleren meer in mijn kast haha... Aunty Agnes kwam naar mij toe en ging mij helpen, super lief want hun zijn er echt veeel beter in dan mij. Na de lunch vertrok ik met de dala dala naar Kundayo, de plaats waar Anna en Janna verblijven. Vanuit hier zouden Anna, Olivia en ik naar Tengeru market gaan met de daladala. Toen we eenmaal in de daladala zaten gebeurde er iets vreemds. Er was een man die uitstapte en moest betalen we dachten eerst dat ie geld wou wisselen of iets maar dat was het niet. Toen gaf de driver ons ineens ons betaalde geld voor de daladala terug. En wij vroegen waarom? En toen zei de driver omdat deze man net voor jullie betaald heeft (die inmiddels al was weg gelopen). Dus wij vroegen een meisje waarom hij dat deed en zei zij : 'He said you were his friends'. Nog nooit eerder meegemaakt dit, want het is nou ook weer niet zo dat we de daladala niet kunnen betalen ofzo haha. De Tengeru market is een markt met vooral veel schoenen en kleding Anna en Olivia hebben een leuk stel merkschoenen weten te scoren. Je moet hier wel heel erg onderhandelen met de prijs want in het begin vragen ze je echt het dubbele. En toen gebeurde het volgende schocking. Ik had mn rugzak met 1 hengsel om mijn arm zodat ik hem een beetje in de gaten kon houden. En ineens voelde ik wat aan mijn tas, ik draaide om zag een man die mij probeerde te bestelen, want de rits was open van mijn tas. Toen ik hem betrapte liep hij snel weg. Gelukkig niks gestolen. Dit was wel even schocking... en maakt je toch even wat scherper met het letten op je tas en alles. Volgende keer zal ik het voor op mijn buik gaan dragen, ookal zeggen sommige mensen dat dit ook geen goed idee is omdat ze dan weten dat je waardevolle spullen bij je hebt maar goed. Nadat ik terug kwam van markt moest ik nog even boodschappen doen. Hier kwam ik eerst de twee spaanse meisjes tegen die ik gister had ontmoet super grappig. En daarna kwam ik Stady tegen (de owner van de hostel van Mya) hij vroeg of ik vanavond meekwam want hij gaf een afscheids-bbq voor Mya omdat ze morgen vertrekt. Naja hij vroeg het niet, hij beveel het me haha. Dit was erg gezellig, er waren veel mensen (iets van 15) weer uit allemaal verschillende landen. Om 22:00 moest ik weer thuis zijn. Dus werd ik gebracht met de piki piki door Stady. Een piki piki is een motor, je hebt ze hier heel veel in Arusha alleen veel mensen zeggen dat het gevaarlijk is om met eentje te gaan. Maar Stady kon ik en wist ik dat het vertrouwd was, het was echt super leuk, ik kon niet stoppen met lachen toen ik achterop zat (zal er vast dom uit hebben gezien hahah). Eenmaal thuis gekomen heb ik geskyped met de gzn (een groep van de kerk in Burgum). Het was erg leuk en gezellig om hun te vertellen hoe het hier was. Ook hun hadden een verassing voor mij, ze hebben geld ingezameld en ze gaan een actie doen (24 uur niet eten !!!!!) om geld intezamelen, voor hier zodat ik het kon besteden hier voor dingen die hier nodig zijn. Ontzettend lief dat ze dit voor mij en de kinderen hier doen ! Asanté Sana ! Nu is het al echt veelste laat voor mij om te gaan slapen , dus bye bye!

Lots of love,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!