Maaike in Tanzania

Mya vertrekt :(

Heyyy !

Toen ik deze ochtend wakker werd regende het keihard. Het eerste wat in me op kwam was shit.. m'n was... Die had ik gister net gewassen en aan de lijn gehangen. Maar hakuna matata, shit happens. Vandaag is Mya haar laatste ochtend op good hope en daarom had ze soort oliebollen meegebracht als ontbijt. De afwas hebben we dit keer binnen gedaan omdat het nog steeds keihard regende. Er zijn 21 christelijke kinderen die vanaf vandaag 40 dagen lang vasten. Ze eten helemaal niks tot 18:00. Maar ze zeggen dat ze het leuk vinden en dat ze niet echt honger hebben, wat voor mij moeilijk te begrijpen is haha. Na het ontbijt heb ik afscheid genomen van Mya, ik had speciaal voor haar een brief geschreven als bedankje voor alles want ze was echt een beetje een tweede moeder hier voor me (maar mijn moeder blijft natuurlijk wel de leukste). Na het afscheid, ik moet zeggen dat ik met het afscheid nemen niet veel moeite had, ging ik weer helpen in de klas! Helaas had ik deze dag erg last van keelpijn en hoofdpijn en het geschreeuw van de kinderen maakte dit niet beter maar goed. In de pauze kreeg ik weer een lekker bakje thee met sambusa. Na de pauze ging ik verder met de opdracht die een lerares mij had gegeven; op een groot papier de cijfers 1 t/m 100 schrijven. Dit heb ik in de ochtend gelukkig afgekregen en kan ik het morgen aan der geven. De purrage bekertjes waren ook alweer gearriveerd dus kon ik weer verder aan de slag. Dit doe ik laatste tijd vaak alleen maar vind het totaal niet erg, ik zie de aunty's altijd hard werken en ik gun hun ook om even te zitten en bijtekomen want het zijn echt powervrouwen !! Ook is het meestal lekker even zen , zet even een muziekje op en ben een dik uur wat aan het afwassen en nadenken. Na de afwas die ik dit keer laat klaar had omdat het steeds regende, konden we eigenlijk meteen al eten dus dat was fijn. Ik kreeg aardappeltjes met spinazie en tomaat, wauw, dat was echt lekker. Na de lunch moest ik snel even naar de stad om mijn abonnement voor mijn telefoon te verlengen, want er is al een maand voorbij ! Toen ik weer thuis kwam ben ik gaan schilderen, er is weer iets af gekomen maar omdat er nu geen elektriciteit is en ik de blog op mijn mobiel schrijf kan ik geen foto uploaden, dus misschien zien jullie die morgen ! Hier zo'n twee uren mee bezig geweest maar toen vroegen de kinderen of ik naar het weeshuis wou komen dus heb ik dat gedaan. Samen met irene mango's gehaald, en samen met haar klaargemaakt. Het was ontzettend leuk om even wat met 1 kind in het speciaal te doen en haar wat persoonlijke aandacht te geven. Ook zei ze dat ik hun wel heel lief moest vinden omdat ik hun altijd fruit gaf en zoveel en lang bij hun was. Dit vond ik zo ontzettend lief en vertelde haar dat ze helemaal gelijk had. Samen de mango's uitgedeeld en wat gechilld met iedereen. Hierna was het 19:00 en was het eindelijk tijd voor de kinderen die vasten om te gaan eten. Ze kregen een bord met pasta en bruine bonen, purrage, en ik had mango voor ze bewaard. Hierna heb ik even mijn boek gelezen maar ben daarna al snel weer terug naar de kinderen gegaan, lekker geknuffeld en gelachen. Wanneer ik weg ga ga ik deze kinderen zo erg missen dat weet ik nu al. Voor avondeten had ik rijst met vis, erg goeddd. Na het eten ben ik wel meteen richting bed gegaan omdat ik erg moe ben en gisteravond natuurlijk laat op bed lag. Genoten van deze dag :)

Lots of love,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!