Maaike in Tanzania

Drukke dag!

Hallo iedereen! :)

De wekker stond weer lekker vroeg: 6:45 ! Toen ik wakker werd, heb ik het ontbijt klaargemaakt voor de kinderen. Aunty Fathuma was al begonnen met de afwas dit keer, dus hoefde ik nog maar een beetje aftewassen. Twee Aunty's hadden zich helemaal mooi aangekleed en gingen waarschijnlijk de stad in en ergens overnachten want ze hadden twee grote tassen bij zich. Dit betekende dat er nog maar twee aunty's over waren, en we had aan de slag konden vandaag. Na de afwas heb ik de vloer buiten schoongemaakt. Dit doen ze altijd met , ik heb geen idee hoe je het noemt, maar het lijkt op het einde van een heksenbezem, dan begrijp je vast wel wat ik bedoel hahha. Op het laatst kreeg ik wel wat last van mijn rug omdat je de hele tijd voorover gebogen staat maar kreeg ik wel een boks van Bibi, daarvoor doe je het toch. Hierna heb ik ontbeten met twee droge stukjes brood. En geholpen met de keuken schoonmaken. Toen vertrok ik naar de school om huiwerk natekijken en opdrachten te maken. Er was 1 nieuw jongetje die de hele tijd moest huilen en die heeft dan ook echt tot 15:00 gehuild. Ik heb hem nog een tijdje op mijn schoot genomen maar ook dat hielp niet. Tijdens het nakijken kom ik zoals ik al eens eerder zei altijd zulke grappige dingetjes tegen. Hier paar grappige voorbeeldjes (leraren zullen dit vast herkennen):

Schattig he? Na de pauze heb ik de purrage bekertjes opgehaald, dit doen we meestal met een grote kar (als die heel is). En daarna ze allemaal afgewassen. Na het afwassen heb ik weer wat kleren gewassen en mijn beddengoed gewassen, dit werd ook wel eens tijd. En toen was het alweer lunchtijd. Raad eens? Jawell spaghetti sliertjes met doperwtensaus. Na de lunch heb ik alle borden afgewassen samen met de aunty's. Hierna ben ik weer vertrokkken naar de school en ben ik verder gaan schilderen en schetsen:

Voor de giraffe heb ik de schets ook nog gemaakt, en die kan ik morgen dan schilderen. Na het shilderen heb ik de aunty's geholpen met koken, bonen sorteren, en kool snijden. Dit is nog al wat kool voor zoveel kinderen... De blaren zitten op mijn handen haha. Hierna heb ik even met Benson in het zand gespeeld maar toen het begon te regenen ben ik naar mijn kamer gedaan en heb mijn boek er weer even bijgepakt. Om 19:30 vertrok ik weer naar de gezamelijke woonkamer en heb ik wat gechilld met de kinderen. Dit keer was ik wat sneller geirriteerd , alle kinderen die aan je zitten, die schreeuwen en huilen. Soms kan ik daar heel goed tegen maar dit keer werd het me net wat teveel. Tevreden met deze dag :)

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!