Maaike in Tanzania

Painting wild animals

Hayyyy!

Altijd leuk je hele blog opnieuw te moeten schrijven omdat het internet uitvalt, welcome in Tanzaniaa! De ochtend begon met de keuken opruimen en schoonmaken (wasbakken wassen en aanrecht). Daarna afgewasen met aunty. Na de afwas weer lekker ontbeten met droog brood, laatste tijd hebben we geen beleg meer , nu vind ik dit sobere leven eerlijk gezegd niet zo erg, ook ivm de 40-dagen tijd. Ik wil volgende week proberen 1 dag (of meer te vasten) net zoals de kinderen hier ik durf dit nog niet te luid te zeggen want ben nog niet zeker van mijn zaak. Na de afwas ben ik meteen doorgegaan naar de klas en ben ik verder gegaan met verven, de tijd vloog voorbij. Na de break heb ik even gezellig met thuis gebeld en heb ik de afwas gedaan. Na de afwas heb ik mijn kamer opgeruimd, geveegd en gedweild (dit was echt nodig vooral met al die modder hier). Voor lunch hadden we eindelijk weer eens hartige pannekoekjes met bonen, lekkeer. Na de lunch ben ik even snel de stad ingegaan om wat appels en koekjes te halen voor morgen, want morgen ga ik.... OP SAFARIII !! Supeeer veel zin in ik ga 1 dag op safari en blijf daar dan slapen, en donderdagochtend vertrek ik weer richting huis. Waarschijnlijk morgen daardoor ook geen blog online omdat ik geen bereik daar heb. Toen ik weer thuis kwam ben ik weer verder gaan schilderen tot een uur of 17:30 en dit is het resultaat:

Ik ben er best wel trots op moet ik zeggen ! Alle leraren kwamen naar binnen en waren jaloers, ze wouden allemaal dat ik hun klaslokaal ging verven. Ook kwam later op de middag nog een lerares naar mij toe en zei ze: 'Maiga (zo noemen ze me hier allemaal) ik heb een probleem. Dus ik zei:' onee vertel'. Toen zei ze : ' welke klas ga je na babyclass 2 doen'. En toen moest ik heel hard lachen en zij ook hahah. Hierna ga ik absoluut haar klas doen wat ik sowieso al van plan was (babyclass 1). Na het schilderen heb ik mango's gehaald met de kinderen. En heb ik alle meisjes hun teennagels gelakt hiervan ook het resultaat:

shattig he? Daarna lekker gechilld en gespeeld met alle kinderen. Voor aovndeten had ik rijst met vis. Na het avondeten vroegen de kinderen wat voor eten we allemaal in Nederland hadden toen ik dit allemaal aan het vertellen was kwamen er steeds meer kinderen bij en uiteindelijk stond het hele weeshuis om mij heen te luisteren haha, erg interessant was het dus haha. Daarna nog wat boeken voor gelezen en spelletjes gespeeld. Nu nog even skypen met Bedr en dan lekker slapen!

byeeeeeee

Reacties

Reacties

Anneke V

Hoi Maaike,


Wat schrijf je toch fantastisch. Elke dag weer. Jammer dat we je blog morgen moeten missen, maar ik wens je veel plezier bij het spotten van 'the big five'.

Prachtige die muurschilderingen die je gemaakt hebt!

Groeten en liefs uit Garyp

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!