Maaike in Tanzania

OP SAFARI !

Mambooo !

Wauw wauw wauw, wat was dit gewedlig !! Ik werd op 8:30 opgehaald met de safariauto vanaf mijn project. De mensen die mee waren : Olivia, Amber (28-jarige vrouw van stichting twiga), een stel uit Israel (super aardige mensen), een chefkok (de man die elke avond eten kookt en lunchpakket maakt), sos (de reisleider), en ik :D. Het was ongeveer een rit van 2 uren naar Tarangire, het park waar onze safari echt zou beginnen. Op de weg erheen was de omgeving al prachtig, ik keek mijn ogen uit. Overal zag je massai mensen met kudde koeien of geiten ook hebben we zebra's gezien! Eenmaal bij het park aangekomen moesten we inchecken:

En konden we weer verder reizen. We begonnen met het spotten van giraffen, eerst zagen we er 1 toen 2 toen 3 en daarna steeds meer. Super fascinerend om te zien, het is toch echt heel anders dan dat je ze achter de tralies bij Artis ziet.

Hierna hebben zijn we gaan stoppen op een prachtige plaats, super mooi uitzicht. We hadden lunchboxen gekregen van sos met lekkere broodjes en drinken. Er waren ontzettend veel aapjes hier die je eten probeerden te stelen. Het grappige was wat Sos ons vertelde was dat wanneer er blanke mensen zaten dat ze daar heen gingen en het eten probeerden te stelen maar wanneer er een donker iemand bij komt zitten dat ze dan niet meer durfden. Nu had de man van het koppel uit Israel zijn cake in zijn broekzak gedaan, en toen sprong er een aapje op hem en pakte het zo uit zijn broekzak, ongelofelijk ! hahaha.

Na de lunch zagen we al gauw daarna de olifanten, ze waren net aan het oversteken over de weg. 1 olifant kwam echt super dichtbij, iets van 3 meter van ons vandaan. Je bent verplicht in de auto te blijven zitten maar het dag kon wel omhoog dus je had super goed zicht:

Ik moet zeggen dat het er op foto's niet heel spectaculair uitziet, maar dat het in het echt echt heel erg indrukwekkend is om ze van zo dichtbij te zien. Ook kwamen we een olifant tegen met 2 jonkies bij zich, zo lief:

Hierna sloten de olifanten zich aan bij een ontzettend grote kudde, prachtig om te zien. Toen we weer verder reden hadden we al een hele tijd niet veel meer gezien, maar toen ineens zagen we allemaal auto's staan rondom een boom. We reden er snel heen en zagen een leeuw eten van een zwijn !!! Wauw. Hij lag in hoog gras dus we konden alleen zijn rug en zijn achterkant van zn hoofd bekijken. Maar na een halfuur hebben gewacht stond hij op en liep hij langs ons en reden wij met hem mij. Hij bleek er niks om te geven want hij bleef gewoon kalm naast ons lopen de heletijd met het bloed nog om zijn mond.

Dit was echt heel bijzonder dat we dit heer tegen kwamen, dus het was echt mijn lucky day! Mijn dag kon niet meer stuk. Nadat we de leeuw hadden gezien zagen we nog wat giraffen (ook baby giraffen) en olifanten. Toen we het park uitreden en onderweg naar de camping gingen stopten we nog even bij een adembenemend uitzicht, onbeschrijvelijk zo mooi was het.

En dan voortestellen dat het in het echt nog wel 10 x zo mooi eruit zag. Eenmaal op de camping aangekomen stond er een tent voor ons klaar met echte bedden erin, super luxe! Om 19:30 gingen we eten en het was echt megaaaa lekker. We hadden super veel groentes, salades, gebakken aardappeltjes, gebakken vis, SOEP (preisoep, echt super lekker). En wat kun je dat waarderen zeg na al die rijst en bonen! Daarna hebben we lekker gedouchd (warm), en zijn we lekker gaan slapen na een ontzettend geslaagde dag. Toen het ochtend werd zagen we prachtige zonsopkomst, en vanuit onze tenten hadden we een prachtig uitzicht over een heel natuurgebied. Het voelde echt alsof we op vakantie waren. Om 7:30 hadden we onbijt. Dit was ook weer mega luxe. Pannekoeken, geroosterd brood, fruit, ei, spek. Zelfs in Nederland zou dit een heerlijk ontbijt geweest zijn. Na het ontbijt moest ik helaas weer terug met de bus naar mijn project... De rest had zich opgegeven voor de 4-daagse safari dus die bleven nog even, stiekem toch wel heel jaloers op ze. Na een 3,5 uur lange rit kwam ik weer op mijn project en heb ik maar meteen geholpen met de afwas omdat ik mij toch wat schuldig voelde dat ik zolang weer weg was. Ook mijn was weer even gewassen. Daarna heb ik schetsen op de muur gemaakt voor de nummers 1 t'/m 20. Daarna ben ik mijn blog gaan schrijven! En nu ben ik van plan met de kinderen even wat te gaan doen. Super geslaagde safari gehad , een aanrader voor iedereen!

Heel veel liefs,

Maaike

Reacties

Reacties

Henk-Jan de Groot

Wat een prachtige verhalen en schitterende foto's! En wat een mooi werk doe je daar! Het ga je goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!