Maaike in Tanzania

Weekend day

Goeiemiddag iedereen!

Kiss

Hoe gaat het met jullie? Vanochtend werd ik om 6;00 gewekt door een wel hele aparte wekker. Een miauwende kat. Hij stond voor mn bed en wou graag de kamer uit. Toen ik hem de kamer uitliet en weer lekker in mijn bed lag. Gebeurde precies hetzelfde nog een keer maar dan met een andere kat dus mocht ik mijn bed weer uit hahaha. Daarna heb ik lekker kunnen uitslapen tot 8:00

Innocent
Lekker ontbeten met geroosterd brood. Hierna wouden we graag naar een nieuw zwembad genaamd river trees. We wisten niet precies waar het was dus het was weer een grote uitdaging. We stapten uit waar we dachten waar het was maar helaas, na een halfuur lopen brachten paar local mensen ons na de verkeerde plek. Hier in Tanzania vind ik dit allemaal helemaal niet erg. Hakuna matata. Toen weer een andere dahladahla genomen en uiteindelijk op de goede plek aangekomen! Het was een prachtig resort met een hele mooie natuur.

Lekker aan het zwembad gezeten, nu moet ik zeggen dat het vandaag erg bewolkt was dus van zonnen kwam er niet veel. Lekker boekje gelezen, en gekletst. Heerlijk vakantie gevoel weer. Het is ook altijd fijn om je ervaringen te kunnen delen met andere Nederlandse vrijwiligers. Toen hebben we daar even wat gedronken en zijn we met de dahladahla naar een local restaurantje gegaan waar ik al eens eerder had gegeten en wat super lekker was en hebben we daar wat gegeten. Toen weer opweg naar huis en dan is het ineens alweer 18:00. Om 20:00 gaan we uiteten met de hele groep bij le patio. En daarna opstap met de hele groep bij le patio. Vandaar ook dat deze blog zo vroeg al online staat. Morgen hebben Anna en ik een Hike gepland van 3,5/4 uren. Een zwaar tot middelmatige hike, dus vanavond niet te gek want morgen de wekker weer om 7:30, en gaan we er weer vol tegenaan. Ook heb ik beslist dat ik maandag officeel ga vasten samen met de kinderen. Nu ben ik wel van plan water te drinken overdag omdat ik niet gewend ben aan deze hitte en temperatuur. Ik vind het zo bijzonder dat deze kinderen dit zo lang volhouden, en ook wanneer je ze vraagt dat ze zeggen dat ze het leuk vinden en dat ze precies weten waarvoor ze dit doen en waarvoor het staat. Hierdoor vind ik dat ik dit op zijn minst 1 dag moet gaan doen. Het is toch apart eigenlijk, dat de kinderen hier al zo beperkt en weinig te eten krijgen en dan toch nog denken aan de mensen die het nog moeilijker en zwaarder hebben. Zoals ik al eerder zei de kinderen hier hebben een bijzondere manier van denken die ik heel erg waardeer en van kan leren.

Fijne avond allemaal en bedankt voor het lezen van mijn blog, tot morgen!

Liefs,

Maaike

Reacties

Reacties

Adry vd W

Via de Facebookpagina van je mem kom ik je verhaal tegen...wat een ervaringen doe je op zeg. Dit kan je de rest van je leven meenemen en doorvertellen!
En wat een voorbeeld zijn deze mensen en kinderen voor ons rijke westerlingen. Hier kunnen we inderdaad allemaal veel van leren.
Veel werkplezier daar en fijn dat je zo geniet van alles daar.
Groeten van ons allemaal.

Jolanda

Hoi Maaike,
bijzonder toch dat we zoveel kunnen leren van de kinderen en volwassenen daar! Ik hoop dat je veel moois en waardevols meekrijgt op je weg en dat je ook veel mag geven aan de mensen om je heen!!

Appy

Hoi Maaike,
Wat een prachtige reisverhalen en schitterende foto's!
ik ben stiekem wel een beetje jaloers. Nog een fijne tijd in Tanzania en geniet ervan. We blijven je verhalen volgen. groetjes, Han en Appy

Pake en Beppe Garyp

Leave Maaike.
Wy lêze in deiblêd en dêr stiet in hiele spannende feuilleton yn .Wy sjogge dêr elke joun nei ut.Dy feuilleton hjit.....Maaike........SUPER......... Leafs fan Pake en Beppe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!