Maaike in Tanzania

Hiking sunday

Hello!

Leuk dat julie allemaal weer mijn blog lezen! Gisteravond zijn we nog met zijn vieren (Anne, Janne, Kurt en ik) uiteten geweest bij le patio en daarna opstap geweest bij le patio. Het eten was super lekker, dit wisten we want we hadden hier al eens vaker gegeten. Daarna was er live muziek eerst een vrouw die zong en daarna een man met raggea muziek. De reggea muziek was erg leuk maar ging net wat te lang door. Om 0:30 was hij nog steeds bezig en wouden wij wel gewoon even dansen op wat andere muziek. Maar dit zat er helaas niet in dus zijn we weer naar huis gegaan met de taxi. Wel zijn we boer Wim van boer zoekt vrouw tegen gekomen dus eigenlijk kon mijn avond niet meer stuk !!

(echte pretface op deze foto trouwens, maar goed)

Voorderest was het wel een hele gezellige avond met zijn allen

Smile
Ook vond ik het eerlijk gezegd niet zo'n probleem op wat eerder naar huis toe te gaan omdat ik wist dat de volgende ochtend de wekker weer om 7:00 stond. In de ochtend voelde ik me best fit moet ik zeggen, we hadden ontbeten brood gesmeerd en toen liepen we (Anna en ik) richting het Mt Meru hotel want daar zouden we verzamelen. Er waren uiteindelijk zo'n 25/30 mensen die mee gingen met de hike. De meeste waren muzungu's (blanke mensen) die hier werkten of die hier voor stage waren. Er waren paar die een auto mee hadden dus we verdeelden ons over de auto's. Er waren 3 local guides mee. Na 30 minuutjes rijden waren op de plek aangekomen en kon de hike beginnen. De omgeving was prachtiggggg. We liepen over riviertjes heen, gevaarlijke bruggetjes, langs mooie bergen, bomen, planten. Zo nu en dan, wanneer je berg opwaarts moest, was het wel even zwaar maar een beetje uitdaging trekt mij altijd wel aan. Hier een paar foto's van de omgeving zodat jullie ook een beetje een beeld er bij kunnen krijgen:

Mooi he? Nu ik de foto's weer terug kijk, besef ik me wel dat wat ik hier allemaal zie zo mooi en speciaal is. De hike duurde 4 uren intotaal, dit was voor mij lang genoeg haaha! Maar echt een super ervaring, ze doen dit elke zondag bijna dus zeker voor herhaling vatbaar! Ook Anna vond het super leuk. Eenmaal weer veilig thuis gekomen hebben we nog even wat gegeten en gekletst met zijn allen. En daarna heb ik lekker gedouchd en ben ik met de dahladahla terug naar mijn project gegaan. Toen ik daar aankwam was het ZO SCHATTIG. Toen ik aankwam lopen kwamen iets van 15 kinderen rennnend op me af om te knuffelen. Het gaf me zo'n fijn gevoel dat ze blij waren mij te zien. Nu moet ik zeggen dat we daarna een beetje een discussie hadden, want ik had laatst dus geloomed met de oudere kinderen, maar nu waren de wat jongere kinderen teleurgesteld dat hun het niet hadden gekregen. En zeiden ze dat ze het oneerlijk vonden. Toen ik hun vertelde dat ik met hun deze week ging doen, waren ze het hier nog steeds niet mee eens. Toen heb ik hun even duidelijk uitgelegd dat dit is wat ze konden krijgen en anders zou het over gaan. Daarna heb ik niks meer van ze gehoord en hebben we gezellig gespeeld. Om 18:00 heb ik de aunty's geholpen met bonen uitzoeken en rijst uitzoeken. De aunty's die een week weg waren zijn ook weer terug! De lerares vertelde mij dat ze naar een soort cursus gingen om omtegaan met kinderen en wat de beste manieren zijn. Dit vond ik zoooo ontzettend goed. Dat ze dit soort dingen doen. Ze gaan er nog 2 x een week heen en dan is de cursus voorbij. Toen we op het eten wachten heb ik de kinderen een liedje geleerd: doremi, do de do van domino, re van repen chocolaaaa. Dat liedje. Ze vonden het super leuk, ook veel gelachen en gekletst samen. Nog even goed genoten van mijn laatste avondmaal want morgen begin ik met vasten.... Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bang ben maar het ook wel weer zie als een uitdaging. Ik ben erg benieuwd en jullie horen er alles over morgen! Nu ga ik lekker slapen wat zeker gaat lukken na deze drukke dag.

Veel liefs,

Maaike

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!