Maaike in Tanzania

Vasten

Goedenavond allemaal!

De dag begon dit keer niet met het ontbijt, want het vasten was nu officeel begonnen! Ik begon maar weer met de afwas, ik heb even een foto voor jullie gemaakt van wat jullie je moeten voorstellen bij zo'n afwas:

Zo ziet het er meestal uit, in de grote ijzeren bakken gooien we dan het water. Dat water haal je op in emmers 15 meter verderop. Na de afwas ben ik gaan schilderen in de klas ik heb de cijfers afgemaakt:

En daarna heb ik een familie geschetst en geschilderd:

Hierna ben ik even naar mijn kamer gegaan en heb ik een uurtje geslapen. Ik had gedacht dat het vasten veel zwaarder zou worden maar dit viel best mee. Je voelde natuurlijk wel dat je geen eten hebt gehad, maar niet dat ik me heel slecht voelde. In de middag heb ik de lerares geholpen met nakijken en opdrachten maken. Ze had het erg druk. Ze vertelde me dat ze super blij met me was en dat ik heel goed werk deed. En dat ze er nu al tegen op keek dat ik weer weg ging. Super lief. We hebben over vanalles en nog wat gesproken en ondertussen gewerkt. Heel gezellig. Hierna liep ik weer terug naar het weeshuis en heb ik de aunty's geholpen met kool snijden. Toen lekker even gedouchd en was het 19:00 en mocht ik eten ! Dit was mijn fantastische feestmaal...

Zoete spaghetti slierten. Ik moet zeggen dat ik na dit eten wel een beetje misselijk werd. Maar dat trok gelukkig algauw weer weg. In de avond heb ik wat gekletst met de kinderen en boekjes voorgelezen en bekeken. Ik vond het vasten een bijzondere ervaring, en het viel me mee hoe zwaar het was. Nu lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag (zonder vasten).

Heel veel liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!