Maaike in Tanzania

Lunchen bij blue harron

Hayyy!

De dag begon met ontbijten samen met de kinderen. Hierna vroeg ik aan de kinderen of ze hun kapotte kleding bij me wouden brengen zodat ik die kon gaan naaien en nieuwe knoopjes om kon zetten. Nou binnen 5 minuten had ik al een beste stapel binnen dus genoeg te doen. Toen ik aunty zag die alleen de afwas zou gaan beginnen, kon ik het niet laten om die eerst te gaan helpen omdat ik dat elke ochtend doe. Dus eerst de afwas even gedaan en daarna ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten en heb ik de kleding gemaakt, heerlijk zen. Nadat ik klaar was met het maken van de kleding was het al 10:30 en konden we de bekertjes van de purrage alweer op gaan halen en afwassen. Tijdens de afwas kwam Alli naar me toe (mijn begeleider) om te kijken hoe het met mij ging. En hij vertelde dat de aunty's heel erg blij met mij waren en dat ik goed werk deed. Dit was voor mij wel even fijn om te horen omdat ik gewoon niet met de aunty's kan communiceren dus ook niet weet wat ze van mij denken. Dit deed me goed. Dit deed me ook weer denken aan wat een compliment wel niet met je kan doen. Want ik werd er echt oprecht vrolijk van, en had er weer helemaal zin in die dag. We zouden meer complimenten moeten geven want het kan echt iemand zijn dag maken ! Na de afwas, wou aunty graag mijn kamer schoonmaken, en mijn bed verschonen en wc schoonmaken. Dus heb ik haar de sleutel gegeven en ben ik richting de stad gegaan. Want Olivia, Anna en ik hadden afgesproken om te gaan lunchen. We gingen lunchen bij blue herron, Anna had hier al eens vaker gegeten en zei dat het super lekker was. Dit was het ook. De omgeving was ook super mooi, veel natuur, en grote loungebanken waar we op konden zitten. Wel veel blanke mensen waren er. We hebben gezellig gelunchd en gekletst met zn allen, altijd gezellig. Daarna nog even met Anna de stad ingegaan want we moesten beide nog wat dingen halen. Hierna weer dahladahla terug naar huis genomen. Toen ik thuis kwam heb ik bananen en mango's met de kinderen gehaald en klaargemaakt. En toen gezellig gegeten met z'n allen. Toen heb ik even met wat kinderen getekend en daarna avondeten en op bed !

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!