Maaike in Tanzania

Masai village

Goedenavond lieve mensen,

Vanochtend stond op de planning om naar een masai dorp te gaan! Om 9:30 werden we (Tineke en ik ) opgehaald met de jeep en bracht Sos ons naar de plek van de bestemming. We verwachten er beide niet heel veel van omdat we natuurlijk ook al naar de masai vrouwen zijn geweest wat heel erg indrukwekkend was. Deze voorspelling klopte inderdaad. Het was leuk, maar veel hadden we al gezien/gehoord. We mochten in heel veel huisjes kijken hoe ze daar leefden. En op de foto met de masai mensen. Ook liepen we naar een groot meer waar de mensen hier uit dronken, het water was ontzettend bruin en smerig. Er liep een hele grote groep kinderen met ons mee die allemaal natuurlijk je handje vast wouden houden. Voorderest was er 1 reisleider mee. Dat was wel wat jammer want hij was meer geintresseerd in mij dan in het vertellen van masai cultuur aan ons. Mijn naam, leeftijd, woonplaats, en jawel mijn facebook werd allemaal gevraagd. Ook wou hij duizenden foto's met ons hebben op elke plek. Oplaatst heb ik gezegd, ja vriend het is nu wel goedzo ben er nu wel even klaar mee. Nu klinkt het misschien wat negatief allemaal maar de omgeving was echt prachtigggg. Ook was het leuk om alle beesten te zien en ook echt met de masai mensen hier te kunnen praten. Om een uur of 12:30 zaten we alweer in de jeep terug naar huis. Onderweg nog even een boete opgehaald, 7 km te snel gereden, Sos zei dat er niks van klopte en dat ze dit alleen maar doen om geld te krijgen. Daarna werd ik weer lekker thuisgebracht. Na het weekend is het altijd fijn om de kindjes weer te zien. Het voelen toch wel een beetje als jou kindjes. Toen heb ik eerst een hele tijd gekletst met de kinderen en hebben ze mijn haar weer ingevlochten haha. Daarna heb ik met een groepje kinderen, stuk of 6 leuke vogeltjes en bootjes gevouwen met vouwblaadjes. En ondertussen wat muziek geluisterd, was super gezellig.

Hier ook nog even een foto van het resultaat van alle mandala's die de kinderen hebben gemaakt en die ik op de muur heb geplakt:

Ziet er leuk uit tochh?

Hierna even een douche genomen en heb ik de kinderen bud-verstoppertje geleerd. Dit spel konden ze namelijk nog niet. Dit hebben we wel zo'n 2 uren gespeeld. Ze vonden het echt geweldig! Ontzettend veel gelachen. Na het spel hebben gespeeld moesten we naar binnen want het werd toch echt donker. Toen binnen nog gezellig gekletst over vanalles en nog wat. En daarna gegeten, rijst, en that's it. Ik moet zeggen dat laatste tijd het eten op good hope steeds wat tegen valt. Alsof het steeds wat slechter wordt. Nooit eet ik hier meer groentes of vlees. Betekend dat ik maar snel eens moet gaan koken weer! Nu zo lekker mijn bedje in en lekker slapen, want morgen start de nieuwe week weer.

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!