Maaike in Tanzania

Schilderen en bijles geven?

Hellooo,

Daar was ik weeer. Deze ochtend was helaas wat traag vandaag. Begon met de afwas die ik vandaag alleen mocht doen, wat ik eerlijk gezegd ook geen probleem vond als je ziet hoe hard de aunty's aan het werk zijn. Daarna wou ik graag weer gaan schilderen in het klaslokaal alleen hadden ze een toets dus kon dit helaas niet. Eenmaal weer terug bij het weeshuis zaten de aunty's ook wat te chillen en kon ik hun ook niet helpen. Toen maar wat in de zon gezeten niks gedaan. Daarna de purrage weg gebracht en de bekertjes. En een tijdje hierna hebben we ze weer lekker schoongemaakt. Toen kon ik gelukkig weer de klas in om te schilderen en heb ik de school artikelen afgemaakt, het resultaat:

Hierna heb ik gelunchd. Natuurlijk weer met spaghetti sliertjes en doperwten saus. Na de lunch ben ik weer naar het klaslokaal gegaan en heb ik fruit geschetst op de muur en daarna geverfd, ook hiervan het resultaat:

Dit klaslokaal is nu bijna klaar!! Op naar de volgende, nog 9 te gaan hahahh (dat ga ik nooit halen helaas). Na het schilderen heb ik de aunty's geholpen met bonen uitzoeken/sorteren. Dit is altijd een beste klus en ben je wel zo'n 1,5 uur mee bezig. Maar ook werk waar je lekker zen van wordt. Daarna fruit gehaald met Allis, mango's en bananen:

Altijd feest, en deze uitgedeeld. Daarna even naar mijn kamer gegaan en boek gelezen. Hierna werd ik uit mijn kamer geroepen door Alli (mijn begeleider). Hij had namelijk zijn neef mee genomen en die neef volgde nu engelse lessen. Nu had Alli even bedacht dat ik hem mooi elke dag bijles kon gaan geven zodat hij het goed kon leren. Ik heb hem verteld dat hij van 19:00 tot 20:00 kan komen voor bijles (omdat dan de kinderen huiswerk maken).. mijn vrije tijd maar goed. Zo goed is mijn engels nou ook weer niet maar volgens Alli wel. Ik heb het zoals jullie weten niet zo op de mannen hier dus ook niet op deze (nu is hij even oud als mij maar toch). En terecht want na een hafluur praten werd mijn nummer natuurlijk alweer gevraagd. Ik heb hem verteld dat ik hier niet mijn nummers weg geef. Gelukkig ging hij hiermee akkoord. Na een beste tijd met hem gepraat te hebben (in gebrekkig engels) was ik er ook wel weer klaar mee want ik ben hier uiteindelijk toch voor de kinderen. Dus ben toen met de kinderen weer gaan chillen en praten. Over precies een week krijg ik eindelijk een Nederlands meisje op mijn project yayyyy, weer wat gezelschap!! Nu ga ik weer lekker slapen en kijken wat de dag morgen weer brengt.

Groetjes van de kids en mij xxx

Reacties

Reacties

Nelly

Maaike, wat n prachtige,ontroerende,heftige ferhalen!
Ik hie nog net op dien blog sjoen. Jetse is mei us op ski fakansje en hat my sein hoe ik dien ferhalen sjen koe.
Do hast it neffens my wol nei dien sin der as net?
Gjin troch mei it opskriuwen fan dien ferhalen!!
Leafst fan dien crazy aunt????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!