Maaike in Tanzania

Rare politieagenten

Mamboooo

Laughing

En dan was het alweer maart! Deze ochtend gestart me de afwas, die deze ochtend extra groot was, weet niet waarom. En daarna heb ik de tas van Rachel gemaakt, die echt helemaal kapot was, maar ik heb een poging gedaan. Hierna heb ik het hele ehmmm ja hoe noem je dat , erf? geveegd met zo bezempje die lijkt op het uiteinde van een bezemsteel. Goeie workout! Daarna mijn was gedaan en even boekje gelezen. Er waren weer toetsten dus kon niet in de school helpen. Toen weer bekertjes afgewassen. En gelunchd. Na de lunch kon ik weer helpen in school en heb ik schetsen gemaakt van groentes en heb ik een beginnetje gemaakt met het verfen. Om 14;00 liep ik weer naar het weeshuis om aan mijn laatste afwas te beginnen, de 300 borden! Na dit te hebben gedaan was ik er wel even klaar mee en heb ik de dahladahla richting het centrum gepakt haha. Hier kwam ik toevallig Olivia en Anna tegen die net terug kwamen van swahilliles. Toen nog even boodschappen gedaan met zijn drieeen. En daarna heb ik gezellig met Olivia op een terrasje een ijsje gegeten. Toen zagen we weer iets aparts, er werden twee kleine jongetjes (jaar of 10) opgepakt. En ze hadden waarschijnijk iets gestolen ze moesten gaan knielen en een soort kikkersprong maken de heletijd en werden door de politiemannen onder hun kont getrapt wanneer ze dit deden. En dit zijn politiemannen?! Ik begrijp er niks meer van. Aparte manier van kinderen straffen. Na gezellig hebben gekletst en gelachen hebben we beide de dahladahla terug naar huis genomen. Eenmaal thuis gekomen heb ik de aunty's geholpen met rijst sorteren. En daarna weer geloomed met de kinderen. De loombandjes zijn nu officeel op, maar wat hebben we er een plezier mee gehad!! Om 19:00 zou die jongen van gisteren komen voor zijn bijles, maar zoals dat hier in Tanzania gaat, is die niet komen opdagen. Eerlijk gezegd vond ik dit niet zo'n probleem. En heb ik even een lekkere koude douche genomen, die koude douche went steeds meer moet ik zeggen. Het is nog steeds geen pretje maar het gaat steeds beter. Na de koude douche heb ik mijn kamer even opgeruimd want morgen komt er een nieuwe vrijwiligger ( een brits meisje) dus heb ik eindelijk wat gezelschap! Toen hebben we gegeten (rijst met vis) en zijn we weer verder gaan loomen met zijn allen. Nu lekker slapen en genieten van mijn laatste nacht alleen.

Slaap lekker!

Maaike

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!