Maaike in Tanzania

Tengeru market

Goedenavond mensen!

Om 6:30 ging mijn wekker. Gisteren had ik boter gekocht voor de kinderen dus begon ik deze ochtend met het brood smeren en uitdelen. Na dit te hebben gedaan hielp ik met de keuken opruimen en daarna weer afwassen. Er was vandaag een nieuwe aunty. Geen idee of ze langer blijft of dat ze er gewoon voor 1 dag was. Na de afwas heb ik een opdracht afgemaakt die ik van de lerares had gekregen, ruimtelijke figuren tekenen en daarbij de engelse benaming zetten. Hierna heb ik rijst gesorteerd samen met aunty. Na de rijst sorteren heb ik 2 bakken vol met schone afwas opgeruimd en in de kasten gelegd. Dit doen de aunty's zelf bijna nooit waar ik mij soms aan stoor, want dan zijn ze tijden bezig met iets zoeken maar kunnen ze het niet vinden. Daardoor ruim ik het altijd op en zijn ze daar dan wel weer heel blij mee. Hierna heb ik de bekertjes afgewassen. En de trui van aunty genaaid want ik zag dat die kapot was. Hier was ze erg blij mee. Nu ik zoveel aan het werk ben laatste tijd, voel ik me stiekem ook wel een beetje trots op mij zelf. Na de lunch had ik gezellig met Janne, Anna en Olivia afgesproken om naar de Tengeru markt tegaan. Na drie dahla dahla's te nemen waren we er eindelijk. Ik heb even wat jurkjes/hemdjes gescoord voor als ik in april naar zanzibar ga, want ik heb hier alleen maar lange broeken aan. Deze jurkjes kosten nog geen 50 cent per stuk ;0 . Voor de mensen die het nog niet wisten ik ben van plan om vanaf 18 april tot en met 7 mei te gaan reizen in Tanzania. Dus echt vakantie te nemen. ipv van 4 maanden op mijn project te zijn ben ik er nu 3,5 maand. Nadat ik thuis kwam van de Tengeru markt heb ik fruit gehaald met de kinderen en deze klaargemaakt en uitgedeeld. Toen even een douche genomen en 2 zieke kindjes zo'n 8 boeken voorgelezen haha. Daarna avondgegeten met chips maiay (goood foood). En toen nog gechilld en voorgelezen tot 22:00 want ik wachtte op de nieuwe vrijwilliger. Die er nu nog steeds niet is... Maar ik moet op haar wachten want ze slaapt bij mij op de kamer, dus ik hoop dat ze snel komt zodat ik kan gaan slapen haha.

Gooodnight xxx

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!