Maaike in Tanzania

Vanessa jarig!

Goedenavond!

Vanochtend werd ik pas 10 uur wakker, echt voor het eerst dat ik hier in Tanzania goed heb uitgeslapen. Olivia sliep ook in Kundayo dus hebben we samen die ochtend even een wandeling gemaakt van 2,5 uur ofzo. Door echt een super mooie omgeving, oplaatst leek het echt alsof we in de jungle waren ofzo. Daarna tegenover de straat nog even wat gedronken en weer naar huis gelopen. Want om 13:00 zouden we gaan lunchen omdat vanessa jarig was. Vanessa is een meisje van 1 jaar sinds vandaag dus. De mama van het huis in Kundayo (waar Janne en Anna enzo dus overnachten) heeft haar hier in huis genomen. Ze is namelijk soort van uit de familie gezet en ik geloof dat ze bij de masai zat. Ze heeft op 18 jarige leeftijd een kind gekregen (niet gewild en waarschijnlijk verkracht). En dit kind was de prachtige Vanessa:

ZE IS ZO LIEF, KIJK NOU!!! De lunch zou dus om 13:00 beginnen maar dit werd uiteindelijk 16:00, iedereen had berehonger en was mega chagerijnig haha. Het eten was wel echt lekker, ze hadden rijst, veel vlees en groentes en zelfs taart!

Er werd veel gelachen, gekletst en gedanst.

Wel leuk om ook weer zo'n verjaardag mee te maken. Hierna ging ik weer naar huis toe, altijd leuk om hier weer thuis te komen. Ik heb echt ontzettend veel gelachen met de kinderen deze avond. Was echt leuk.

Vanavond heb ik geskyped met de GZN (groep van de kerk) en te horen gekregen dat ik van OPA (een organisatie die papier ophaald hier in burgum) een donatie krijg van maar liefst 1000 euro, echt supeeeeer vet! Ook gaan ze nog 1 dag vasten om geld op te halen voor mij, respect! Heb al allemaal ideeen wat ik hier mee kan gaan doen, en ik zal er zeker werk van maken. Super bedankt iedereen!

Veel liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!