Maaike in Tanzania

Anna op bezoek

Heyyy,

Vanochtend 6:30 door mijn kamergenoot gewekt. Het ontbijt klaargemaakt, de afwas gedaan, keuken schoongemaakt en het erf weer geveegd. Hierna ben ik naar school gegaan om te verven. Ik was ontzettend moe omdat ik heel slecht heb geslapen vannacht, ik kon moeilijk inslaap komen, waarschijnlijk door al het enthousiasme over de grote donatie die ik heb gekregen. Dus heb ik even een uurtje bijgeslapen. Daarna voelde ik me weer topfit. De bekertjes samen met Alice afgewassen en daarna heb ik mijn eigen was gedaan, dit kost meestal ook wel wat tijd. Toen konden we lunchen. En ging ik Anna ophalen want ze kwam vandaag even kijken hoe het er op mijn project uitzag! Super gezellig. Ik heb haar eerst alles laten zien , helemaal trots natuurlijk. En daarna gezellig gekletst een hele tijd. Oplaatst vonden we ook wel dat we wat nuttigs konden gaan doen dus hebben we bonen gesorteerd, en ondertussen veel gepraat over van alles en nog wat. En toen was het alweer 17:00 :0. We zijn nog even wat gaan drinken bij een local tentje waar de mensen echt 0,0 engels konden spreken, dus weer veel gelachen. Ook kwamen we de heenweg gewoon een schildpad tegen, ja een schildpad, een klein jongetje kwam er mee aanzetten en het was gewoon een wild schildpad. Ja zulke dingen gebeuren echt alleen maar in Tanzania hahaha. Toen zijn we beide weer naar ons eigen project gegaan. En heb ik samen met drie kindjes fruit gehaald, klaargemaakt en uitgedeeld. Hierna de aunty's geholpen met groene bananen pellen en snijden. Dit zijn geen zoete bananen maar echt bananen die naar aardappel proefen. Ze vroegen of wij dat ook voor avondeten wouden hebben, ik had dit al eens vaker gegeten en vond het toen lekker dus ik zei ja! Doordat ik zoveel bananen had gepeld werden mijn handen erg vies, dit wou er helaas niet af. Zeep, limoen, alles geprobeerd, misschien kwam het ook wel gewoon omdat ik een muzungu was hahah.

Naja nu ga ik ook als een Tanzaniaan door het leven. Het avond eten was echt supeeeer lekker, nog nooit zo lekker gegeten op mijn project! Na het avondeten had ik nog veel energie over dus ben ik de hele avond wat aan het ouwehoeren geweest met de kinderen. Ontzettenddd veel gelachen, was echt zo leuk. Om 22:00 ging iedereen slapen, en ben ik naar mijn kamer gegaan, nu ben ik op Nathalie aan het wachten een nieuw Nederlands meisje die hier voor 5 weken gaat verblijven, super leuk!

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!