Maaike in Tanzania

Nathalie is er!

Heyyyy,

Gisteravond 23:30 kwam Nathalie aan, leuk spontaan meisje! Even een tijdje gekletst samen en daarna maar gaan slapen want het was al best laat en de wekker stond weer om 6:45. Ontzettend slecht geslapen ivm hele harde onweer en muggen. Nathalie en ik werden tegelijk wakker en ik heb haar verteld wat ik hier elke ochtend doe en ze heeft mij geholpen. Zo raar om van helemaal alleen naar met zn drieen te zijn. Maar wel gezellig!! Toen ben ik naar de school gegaan en zag ik dat de assistent van de lerares van baby class 2 weer niet was komen opdagen, dus heb ik het verven even ingeruild voor huiswerk nakijken en opdrachten maken. Daarna break even gezellig met Alice en Nathalie gezeten en daarna ging Nathalie de stad in voor een tour, en ging ik helpen met de bekertjes afwassen. Na de lunch ben ik naar de stad gegaan want ik wou graag 4 nieuwe rugzakken halen voor paar kinderen die ze echt nodig hadden/hebben. En voor twee rijstmanden, waarin we de rijst altijd sorteren want deze waren beide kapot gegaan. Nu heb ik vantevoren aan de aunty's gevraagd wat een normale prijs hier voor was en ben ik met de dahladahla naar de srad gegaan. Ik heb alles kunnen vinden en flink onderhandeld en alles meegekregen voor de african prijs en niet de muzungu prijs woewww. Ik had nu natuurlijk veel spul en echt geen zin om de dahladahla te nemen dus heb ik een pikipiki genomen (een motor). En die heeft me naar goodhope gebracht voor net wat meer dan 1 euro, heeeerlijk die wind in je haren en nergens hoeven te stoppen. Toen ik thuis kwam kreeg ik een knuffel van een aunty zo blij waren ze. Ook bibi heeft me 100 x bedankt en zei oplaatst nakupenda (I love you) zo schattig haha. Maar ook lief dat ze blij zijn voor spullen die eigenlijk niet eens voor hen zijn. De kinderen waren ook helemaal blij met hun nieuwe rugzakken, dus bedankt OPA !!! Hierna weer terug naar de school om te verven, heb ontzettend veel gelachen en geouwehoerd met de leraressen was echt leuk haha. Ook veel swahilli geleerd. Hierna geholpen met rijst sorteren. En toen kwam er een jongen uit Amerika die good hope graag wou bezoeken. Dus die hebben we met zn drieën even rondgeleid en mee gesproken. Na het avondeten nog wat gechilld met de kinderen en toen maar gauw richting bed, hopen op een goede nachtrust!

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!