Maaike in Tanzania

Skypen met Nederland

Goedenavond iedereeeen!

We werden om 8:30 wakker in Kundayo. Iedereen drupelde 1 voor 1 het huis wat uit om weer aan de slag te gaan met vrijwiligerswerk. De ene naar een ziekenhuis, de ander naar de school en weer een ander naar een massai dorp om HIV voorlichting te geven. Allemaal toppers. Om 9:30 was het huis daarom ook helemaal leeg en zijn Nathalie en ik ook maar eens terug gegaan naar ons project. Bij de supermarkt nog even wat boodschappen gedaan en toen met de dahla dahla weer naar huis. Wanneer we door de deur naar binnen liepen op ons project stonden de purrage bekertjes al voor ons klaar, cute. Dus zijn we maar meteen weer aan de slag gegaan haha. Hierna gelunchd met spaghetti sliertjes en erwten saus. En hebben we beide even een powernap gedaan alleen duurde die van mij een hafluur en die van Nathalie 3 uren hahaah. In de tussentijd heb ik de aunty's geholpen met de lokalen schoonmaken, dit doen ze elke vrijdag. Hierbij had ik nog nooit geholpen, het was erg zwaar werk want je moest alle tafels en stoelen stapelen en verschuiven. Ook heb ik lokalen geveegd maar oplaatst moest ik stoppen van de aunty's anders zou ik ziek worden ivm alle stof, er komt nogal wat stof van de vloer af als je die veegt. Hierna heb ik heerlijk zen even mijn was gedaan, lekker weer even tot mezelf kunnen komen niemand om me heen, lekker muziekje op, prima te doen. Na dit te hebben gedaan heb ik samen met Irene fruit gehaald en nieuwe slippers want mijn prachtige havaianas hebben het na 2 maanden toch echt begeven. We hebben mango's en bananen gehaald, en op de terug weg hebben we samen even wat gefrituurde cassava gegeten. Ik zag haar er al naar kijken, maar nisk durven vragen natuurlijk. En hoevaak de kinderen nou iets lekkers krijgen hier in het weeshuis is zeer zeldzaam. Daarna hebben we samen het fruit gesneden en uitgegeven. Hierna heb ik samen met Nathalie en de kinderen gespeeld. En daarna de aunty's geholpen met bonen sorteren. Toen hebben we even onze kamer opgeruimd want zondag komt er nog een nieuw nederlands meisje op het project! Toen een douche genomen en was het alweer tijd om avond te gaan eten. We hadden patat, met kool en vlees. Het was zoooo lekker. Na het avondeten zou ik gaan skypen met de groep jongeren van de kerk die vandaag beginnen met vasten!! Ook de kinderen wouden graag met ze skypen, ze hadden het ontzettend naar hun zin en stelden veel vragen. Ook veel liedjes gezongen en veel gelachen. Na de tijd kwamen ze bij me en zeiden ze : it was so much funnnn! We also want to see Bedr, Jamillia, Kevin, Jaap, Aly, Nynke en Jetse. En ja al deze namen kennen ze hahah. Ze vragen ook bijna elke dag hoe het met deze mensen gaat en dan worden ze om de beurt besproken. Lief he? Toen was het alweer 21:30 en tijd om mijn blog te schrijven en mijn bed in te kruipen. Geslaagde gezellige dag :D

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!