Maaike in Tanzania

Ethiopisch eten en koken voor de kinderen

Hallo iedereen !

Sorry, dit keer heb ik even twee dagen in 1 blog verwerkt.

Woensdag 16-03 -

De ochtend begon met het vaste ritueel, ontbijt klaar maken, keuken opruimen. Na de afwas hebben we onze tassen ingepakt want we hadden vandaag een excursie naar de Hot springs ! Hier was ik al eens vaker heen geweest, alleen een tweede keer vond ik helemaal niet erg. Nathalie en Julia hadden zich ook opgegeven voor deze excursie en gingen dus ook mee, erg gezellig. Freddy was de reisleider van deze dag. We hebben de hele dag wat gezwommen en gezond. Het was super handig dat we op een woensdag gingen en niet in het weekend want het was nu ontzettend rustig. Soms had je het hele water zelfs voor je alleen! In het weekend is het namelijk super druk. Als lunch kregen we natuurlijk: chips maiay. En om een uur 15:00 gingen we weer met de safari auto richting thuis. Eenmaal thuis aangekomen zijn we snel gaan omkleden want we hadden een etentje met alle mensen die we hier hebben ontmoet (dit zijn er intussen al 13). We gingen met zn drieen, ieder op een piki piki, was echt super leuk. Wij waren de eersten en moesten dus een tijdje wachten. We waren bij een Ethiopisch restaurant, Anna wou hier nog heel graag eten voordat ze weg ging.

Zo zag het eten eruit, en het systeem was dat iedereen van deze plaat eet. We hadden iets van 3 van deze platen. Het pannekoekje die je eronder zag smaakte eigenlijk naar niks, maar het vlees was wel super lekker. Na het eten zijn we met zijn allen naar het huis in Kundayo gegaan en hebben we daar gezellig spelletjes gespeeld en wat gedronken. Daarna zijn we opstap gegaan naar Empire, was hartstikke gezellig en heb het ontzettend naar mijn zin gehad. Om een uur of 2:30 zijn we door onze vaste taxi driver terug naar Good Hope gebracht.

Donderdag 17-03 -

Deze ochtend hadden we diehard de wekker gezet om 7:00 want we wouden graag weer aan de slag omdat we gister de hele dag weg waren. We begonnen weer met keuken opruimen en afwassen. We waren allemaal erg moe daarom hebben we na het ontbijt nog even een uurtje geslapen. Toen heb ik mijn was gedaan (wat echt teveel was haha). Daarna de purrage bekertjes afgewassen met zijn drieeen. Na de lunch zijn we naar de stad gegaan want we zouden vandaag koken (medemogelijk gemaakt door OPA). We hebben vlees gehaald bij een slager en onze groentes op de markt en de rest van de spullen bij de supermarkt. Een hele opgave maar het is gelukt. We moesten met de taxi terug want we hadden echt teveel en te zware tassen. Toen zijn we eigenlijk meteen begonnen met alle groentes snijden en aardappels schillen.

Hier waren we wel een beste tijd mee bezig, daarna kon het echt koken beginnen. Ik vond het wel een beetje spannend, omdat ik soort van de verantwoordelijkheid voelde. En ik echt niet wou dat het zou gaan mislukken, maar het is gelukt!! Het is super lekker en we gaan het zo opscheppen en aan de kinderen geven.

Deze twee pannen hebben we uiteindelijk door elkaar heen gemixt en tomatensaus bijgegooit. Nu afwachten wat de kinderen er van zullen vinden. Dit horen jullie morgen :D

Veel liefs,

Maaike