Maaike in Tanzania

Dansvoorstelling Ibuka

Halllo iedereen!

De ochtend begon weer lekker standaard met afwassen en ontbijt klaarmaken, dit keer had ik pindakaas gekocht voor de kids dus konden we daarmee weer broodjes smeren. Na de afwas ben ik naar de school gegaan en ben ik verder gaan schilderen. De dieren zijn bijna allemaal af ! Na de break hebben we de purrage bekertjes schoongemaakt. Dit keer wat beter dan normaal want de handvaten werden nooit echt goed schoongemaakt. We hebben een stokje gepakt en hiermee elk bekertje bij langs gegaan. Hier waren we twee uren mee bezig. Dus was het alweer lunchtijd. Na de lunch vertrokken Julia en Nathalie naar swahilii les. En ging ik met twee kinderen spelen. Ze leerden mij wat ze leerden in de les. Heel lief, en ik moet toegeven dat ze soms slimmer waren dan mij haha. Ik denk dat het erg belangrijk is om kinderen ook persoonlijke aandacht te geven zoals dit, want dit krijgen ze eigenlijk nooit. Ze worden eigenlijk altijd over 1 kam geschoren. Nadat ik had gespeeld met ze ging ik met de piki piki naar Kundayo. We zouden namelijk in de avond naar een dansvoorstelling. Eerst gingen we even wat eten bij een local tentje, en daarna met de taxi naar de dansvoorstelling het was een hele mooie locatie. Het begon met wat jazz dance, ze konden erg mooi dansen. Persoonlijk vond ik het tweede deel leuker dit ging over mensen op de wereld, en daar de connecties tussen. Dat die soms heel sterk waren en soms verdwenen. Dit was heel bijzonder en raakte me echt ze konden het heell mooi verbeelden. Na de voorstelling waren we de tas van Nicole kwijt met de broek van Olivia erin, super vervelend natuurlijk (waarschijnlijk gestolen) maar ook wel weer een beetje humor want we waren nog nooit op een plaats geweest met zoveel muzungu's (blanke mensen) bij elkaar en precies hier wordt de tas gestolen haha. Op dit moment zit ik in de bus onderweg naar Moshi! Vanavond horen jullie hier meer over :)

Liefs,

Maaike

Reacties

Reacties

Herman en Gé Bijtelaar

Lieve Maaike. We genieten van jouw mooie verhalen! Wat een aanleg voor schilderen heb jij! Het is kunst met een grote K. En ook de kinderen maak je blij. Geweldig. Het zal best lastig zijn om afscheid van ze te nemen.Leuk die kaart uit Tanzania, die je ons stuurde. Nog een fijn tijd daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!