Maaike in Tanzania

Blue skye school en kast vullen

Haayyyy,

In de ochtend gingen we eerst brood smeren met jam. En daarna afwassen en zelf ontbijten. Na de afwas ging ik mij klaarmaken om naar de Blue skye school te gaan. Deze school was ik 1,5 maand geleden ook al eens heen geweest samen met Mya (een anndere vrijwilliger). Dit keer ging ik samen met Elena (de soort van baas van de school) mee. De blue skye school is vrij nieuw en ze hebben het geld hard nodig van wat ik zag. Hun keuken was heel beperkt, wanneer je er kookte stond de hele keuken blauw. Ook kookten ze gewoon op een vuurtje met een pannetje erboven, en dan voortestellen dat daar moet worden gekookt voor zo'n 200 kinderen. Nu zijn ze met een nieuwe keuken bezig alleen hier lopen ze vast ivm geldtekort. Nu heb ik een donatie gekregen van OPA en van de groep jongeren van de kerk en wil ik heel graag aan deze keuken meewerken zodat ze weer verder konden. Toen ik dat vertelde was Elena helemaal blij en enthousiast. Ik heb nu foto's gemaakt van hoe de oude keuken eruit ziet, en de nieuwe (die is namelijk gebouwd op een andere plek). En over een tijdje kan ik de foto's maken van hoe die eruitziet nadat we het geld hebbben gedoneerd. Natuurlijk geef ik niet al het geld uit aan deze keuken, maar een deel. Wanneer ik thuis kwam ging ik even lunchen en toen weer met zn drieën afwassen. Zoals jullie weten is de kast gister aangekomen en die hebben we vandaag helemaal gevuld en leuk ingericht. Zou zo graag een foto in mn blog willen zetten maar dat kan helaas nog steeds niet ivm het internet. Het was super leuk om te doen, Julia, Nathalie en ik hadden ook nog ontzettend veel spullen dus die konden er ook allemaal mooi in. En de spullen die we gekocht hadden natuurlijk! Wanneer de kinderen thuis kwamen werden ze zowat verlegen. Iedereen bleef netjes op de picknick banken zitten en durfde niet iets uit de kast te halen. Totdat wij echt zeiden dat het geen probleem was. De kinderen waren zo blij. Hele middag gespeeld met de kinderen. En gecorrigeerd, want we willen de kinderen graag leren spelen en hiervoor zijn regels nodig, 1 ding per keer uit de kast, alles netjes weer opruimen en in de kast leggen, iedereen is verantwoordelijk voor wanneer iets stuk gaat. Het ging best goed moet ik zeggen en alles zit nog in de kast. Ik hoop dat we dit kunnen volhouden, maar het is een echte uitdaging. Ook kwam de picknickbank vandaag aan die we besteld hadden. Nu hoeft er hopelijk niemand meer op de grond te eten! Super dat ik dit allemaal kan doen hier dankzij de donaties. Er zijn een hoop blije mensen/kinderen hier nu!! In de avond gingen we naar het huis in kundayo hier waren we met een ontzetttendddd grote groep. Er waren twee nieuwe nederlanders bijgekomen en 2 Australische meisjes. We gingen wat drinken en gezellig kletsen en daarna met zijn allen opstap, het was hartstikke gezellig !

Liefs,

Maaike

Reacties

Reacties

kevin

Het is daar wel gezellig. Ik mis je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!