Maaike in Tanzania

Zwemmen met de kinderen

Heyyyy !

Leuk dat jullie allemaal weer mijn blog lezen :) vanochtend hadden we lekker uitgeslapen (naja tot 8:00 haha). En gingen we naar de woonkamer voor ontbijt. Het was vandaag de eerste dag van de vakantie. De kinderen zijn vrij tot en met maandag. De boarding kinderen vertrokken gisteren allemaal richting huis. En ook een paar weeskinderen gingen naar familie. We hielden dus een klein groepje kinderen over. Met deze kinderen gingen we vandaag zwemmen. We vertrokken met twee auto's richting impala hotel. Het zwembad was lekker groot en er zat ook een klein badje bij. Hier hebben de meeste kinderen in gezwommen de hele tijd. Lekker de hele middag met de kinderen gezwommen en heerlijk geouwehoerd. Ook ze een beetje leren zwemmen. Toen gingen we lunchen bij het zwembad met alle kinderen chips met sodaaaa. De kinderen waren helemaal blij. Eenmaal uitgezommen gingen we weer richting good hope. Hier heb ik even een halfuurtje geslapen. Na dat halfuurtje ben ik met de kinderen gaan spelen. Heb spelletjes gespeeld en boekjes gelezen. Zo fijn dat dit nu allemaal kan. Het was heel fijn dat we een klein groepje hadden zo kon ik de controle houden over alle spullen. Maar ze deden het echt super ! Paar waren super goed bezig met een puzzel maken van heel veel stukjes. Anderen zaten met barbies te spelen en weer een paar zaten heel geconcentreerd kleurplaten te kleuren. Ik werd er zo ontzettend blij van om te zien dat ze gewoon spelen, en dat ze het zo leuk vinden. Ook corrigeren ze elkaar wanneer iemand iets niet opruimt. Ik denk dat dit ook een heel goed iets is. Want als de vrijwilligers zo weg zijn kunnen wij ze niet meer corrigeren. Na het spelen heb ik even met Bedr gebeld en daarna vertrokken we met de dahladahla naar kundayo en vanaf daar naar tapasafari. Hier hebben we gegeten met zn allen voor Anna haar afscheid, want die vertrekt zondag. Iedereen was wel nog een beetje moe van gisteravond maar het was alsnog gezellig! Toen weer taxi terug genomen en lekker gaan slapen.

Veel liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!