Maaike in Tanzania

Heftig dagje

Goeienavond allemaal!

Ik sliep vannacht in het huis in Kundayo en we werden pas om iets van 11 uur wakker :0 We hebben gezellig ontbeten met zijn allen en kregen er zelfs een eitje bij, het was op zijn minst pasen he. De pasen feeling kon ik hier in Arusha niet helemaal voelen maar die sfeer hebben wij er wel even in gebracht. Nicole had paaseieren meegenomen vanuit Nederland en Anna ging ze verstoppen. We waren echt een stel kleine kinderen maar het was mega grappig hahhaha. Hierna hebben we wat gechilld met zijn allen totdat Olivia naar ons toe kwam. Ze zei dat Nemma bewusteloos buiten lag. Nemma is een vrouw die ook in het huis woont. Ze ademde heel erg schokkerig en reageerde nergens op. Iedereen stond er wat bij te kijken ook alle volwassenen van het huis en iedereen deed ontzettend koeltjes. Wij vertelden ze dat ze haar naar het ziekenhuis moesten brengen. Nadat we dit 5 keer hadden gezegd dachten ze misschien toch dat dat de beste keuze was inderdaad. Dit vond ik ontzettend heftig, niet persé dat die vrouw daar lag maar meer dat niemand wat deed. Later op de middag kregen we te horen dat ze een suiker tekort had en daardoor bewusteloos werd. Gelukkig viel het mee. Hierna heb ik Anna wat helpen inpakken en hebben we gelunched. Na de lunch werd het toch echt bijna tijd om afscheid te nemen van Anna.... iedereen was echt een beetje down hierdoor want Anna was echt een aanwezig vrolijk persoon die we eigenlijk helemaall niet konden missen. Ze is al bij Olivia en mij geweest sinds het begin dat we hier warenn en dit schept toch wel een band. Het afscheid was verdrietig maar goed. Toen ben ik met piki piki terug gegaan naar huis en werd ik verwelkomt met allemaal knuffels. Dit gaf me weer een heel fijn gevoel, zoveel liefde voor deze kinderen. Vanavond maar even vroeg op bed zodat we morgen weer met frisse moed aan een nieuwe week kunnen beginnen !

Veel liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!