Maaike in Tanzania

2de paasdag

Halloo !

Vanochtend wekker om 8:00 gezet om toch maar weer in het oude ritme te komen want morgen begint het normale leven weer! Eerst even geontbeten en daarna heb ik mijn was gedaan, ik krijg hulp van zo'n 5 kinderen, super lief. Ook moet ik zeggen dat hun echt gewoon dit veel beter kunnen dan mij, zelfs na deze 3 maanden dat ik hier ben haha.

Helemaal schattig.Dit is dus ook echt zo'n ding hier dus he. Wanneer je de kinderen in Nederland zou vragen om je te helpen krijg je eerst een hoop gezeur, en dan uiteindelijk word er met tegen zin geholpen. Deze kinderen hier helpen zoveel in het huishouden en worden om het uur geroepen om te helpen, of om dingen uit de shop te halen enzovoort. En ze geven geen kik, en zorgen ervoor dat ze tempo maken. Ook wanneer hier een kind een tand los heeft (dit gebeurde volgende week) kwam er 1 van de oudere kinderen naar hem toe en trok hem eruit. Het jongetje van zo'n 6 jaar gaf geen kik. Aan de ene kant denken ik dat het goed is en dat de kinderen in Nederland hier wel wat van kunnen leren. Maar aan de andere kant.. het blijven kinderen, en ze moeten hun emoties kunnen tonen wanneer ze verdrietig zijn. En ook wanneer ze bijvoorbeeld hun ouders missen. Na de was heb ik gekleurd, gekleid, geverfd, genaaid, gepuzzeld en gelezen met de kinderen! Ennn of ze dit hadden verdiend

Wink
Hierna was het alweer tijd voor lunch en moest alles weer netjes worden opgeruimd en in de kast worden gelegd. Dit ging hartstikke goed, zelfs de vloer werd schoongemaakt! Persoonlijk had ik niet gedacht dat het zo goed zou gaan met de kast en de spullen. Ik dacht binnen een week zal de helft er vast uitmissen. Maar ik had best wat positiever mogen zijn want het gaat echt beter dan verwacht. Natuurlijk moet je ze zo nu en dan eens aanspreken maar meestal doen ze het uit hun zelf weer netjes terug in de kast. Dit is ontzettend leuk om te zien. Na de lunch ging nog even met de kinderen buiten spelen en daarna pakt e ik de dahladahla richting de stad, hier had ik afgesproken samen met Olivia om onze planning voor zanzibar verder te maken, we komen steeds verder! De tijd gaat echt snel want over 3 weken gaan we al. Hele middag hebben we wat gekletst en dingen geregeld en toen de pikipiki weer naar huis. Nu ben ik weer thuis en ga ik lekker douchen, eten en op bed! Morgen begint school weer en kan ik weer lekker gaan schilderen :D

Hoop dat jullie ook allemaal een fijne pasen hebben gehad.

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!