Maaike in Tanzania

Laatste schooldag en koken!

Helloooo,

We begonnen vanochtend met brood smeren voor de kinderen hierna zelf ontbeten. Daarna afgewassen. Na de afwas liepen we naar de school want alle kinderen hadden ons verteld dat er klassenfeest was en dit wouden we natuurlijk niet missen. Toen we aan kwamen lopen zagen we alle leerlingen buiten op stoeltjes zitten. Iedereen had zich ontzettend mooi gekleed. Ook had iedereen lekker eten en drinken. Elke lerrasr vertelde iets, over dat het de laatste schooldag was en dat ze zich moesten gedragen. Ook werden er cadeautjes uitgereikt aan de kinderen die de beste cijfers hadden vann hun klas. Erg bijzonder haha. Daarna werd er gedanst en een preek gehouden door de directeur. Het was een hele big happening. Heel gezellig maar wel wat langdradig. Toen hebben Nathalie en ik een lerares geholpen met raporten intevullen enzo. Hierna wat met de kinderen gespeeld en gelunchd. Na de lunch vertrokken Nathalie en ik naar de stad want we zouden vandaag weer gaan koken. We hebben groentes gehaald op de markt, vlees bij de slager en de rest van de boodschappen bij de supermarkt. Terug met de taxi want we hadden wel 10 zakken vol met eten. Vanavond maken we macaroni, en hebben we ijs als toetje ! Extra luxe omdat dit de laatste keer koken is en toch een beetje een speciale dag is.

Liefs,

Maaike