Maaike in Tanzania

Kinderen weg brengen naar huis

Goedenavond!

Vanochtend wekker maar weer diehard om 6:45. Dit was net iets te optimistisch misschien want de kinderen waren nog niet wakker, om een uur of 7:00 kwam iedereen wat zn bed uit. Er is namelijk nog gewoon bijles op school waar de kinderen heen gaan, vakantie zit er voor hen dus niet in. Na te hebben ontbeten en de kinderen ontbijt te hebben gegeven ging Nathalie haar spullen inpakken en hielp ik wat mee. Om 10:00 werd ik opgehaald door Emma want Erick, Alice, Ibra, dickson en Loveness gingen we naar huis brengen. Erick naar zijn tante, Ibra en Alice naar hun moeder, Dickson naar zijn opa en loveness naar haar opa en tante. Hier blijven ze allemaal drie weken, totdat de school weer open is dus. Het was heel bijzonder om mee te gaan. We brachten eerst Ibra en Alice naar huis, hun moeder woont in een klein huisje die Arusha volunteers voor hun heeft gebouwd. Ze woonde eerst in een ontzettend slecht huis met hele slechte leefomstandigheden. Emma vertelde dat Ibra en Alice eventueel nu wel weer thuis konden wonen maar dit wou Alice niet. Je kon ook wel merken dat de sfeer niet heel goed was. Ze kregen geen knuffel en zagen er beide wat verdrietig uit. Wel waren ze blij dat ze even naar huis konden. Toen brachten we dickson weg naar zijn tante, dit was ontzettend lief. Ze glunderden beide van oor tot oor zo blij waren ze elkaar weer te zien. Het huis waar zei in woonde was prima te doen. Hierna brachten we Dickson naar zijn opa. Dit zat ook helemaal goed, ontzettend lieve opa. Irene, darkos en Benson waren ook mee. Hun bezochten hun moeder even. De omstandigheden van deze moeder zijn te slecht om daar te slapen. Ze leefde in een heel klein huisje en had nog vier andere kinderen waaronder 1 pas geboren baby. Nu had ze ook haar arm nog gebroken en geen geld om naar het ziekenhuis tegaan. Arusha volunteers probeerd hun mama al tijden te helpen maar ze krijgt het nooit zo goed op de rit allemaal en raakt altijd in de problemen. Daarom worden Irene, Darkos en Benson donderdag naar hun oma gebracht zodatt hun toch nog vakantie hebben. Als laatste brachten we Loveness weg, hier konden we niet naar hun huiss toe rijden omdat de buren niet mochten weten dat zij op good hope leefde. Dit was ook ontzettend lief, haar opa en tante stonden aan de weg te wachten op haar en waren helemaal blij haar te zien en loveness hun! We reden met een goed gevoel weer naar huis. Na de lunch heb ik nog lange tijd met Nathalie gekletst totdat ze werd opgehaald om naar het vliegveld te gaan. En toen was ik weer alleen... hahaha. Hierna heb ik met balonnen gespeeld met de kids en madame Sagda (die het stiekem ook heel leuk vond). En daarna ben ik gaan schilderen in babyclass. Hierna met de kinderen boekjes gelezeb en even op mn kamer uitgerust. Zometeen eten en lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag :)

Heel veel liefs,

Maaike