Maaike in Tanzania

Eten met Rachel

Hayyyyy,

Vanochtend wekker weer om 7:00. Het duurde anderhalf uur voordat er brood was, geen idee waarom maar geloof dat het op was ofzo. Veel kinderen gingen al naar school zonder brood... Om 9 uur kon ik dan ook eindelijk beginnenn met schilderen. Ook heb ik Dan (een nieuwe vrijwilliger) even meegenomen naar de school om uitteleggen wat hij allemaal kan doen in de klas. Toen even pauze genomen en Irene, Darkos en Benson uitgezwaaid. Zij gaan vandaag naar hun oma toe voor een week. Toen mijn kamer even opgeruimd en spullen uitgezocht die ik op good hope laat en spullen die ik meeneem. Toen ging ik samen met Rachel de stad in om te lunchen. Rachel is het enige weeskindje dat niet naar huis gaat in vakanties. Dit komt omdat ze geen familie heeft, of geen familie die voor haar wil/kan zorgen. Daardoor mocht zij wel even verwend worden. Ik heb haar meegenomen naar een restaurantje waar je je eigen burger kon samenstellen. Een burger had ze nog nooit gegeten maar ze wist zeker dat ze het lekker zou vinden haha. Ze was natuurlijk veelste bescheiden, super lief. Ook de serveerster zag dat en hielp haar met haar burger klaartemaken ze keek haar ogen uit, dat dit allemaal kon hahhah. Ze zei dat ze zeker wist dat ze haar bord leeg zou gaan eten , oplaatst toch maar een bakje gevraagd waar het in kon om mee te nemen haha. Ook vroeg ze of we even in nakumatt mochten (dit is de supermarkt in Arusha). Toen daar even ingeken, je kon wel merken dat ze dit niet gewend was allemaal want ze hield de hele tijd stevig mijn hand vast. Hierna nog even het jurkje voor Jamilla opgehaald en toen weer met de dahla dahla naar huis! Ze had het super leuk gehad, en ik ook dus een geslaagd uitje. Hierna heb ik even gedoucht, de koude douche is nu wel erg koud nu het regenseizoen is gestart. Na de douche ging ik nog even met de kinderen van grade 7 spelen en toen met de dahla dahla weer naar Kundayo want vanavond de laatste keer Viavia om uit tegaan. We gaan er een leuke avond van maken :)

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!