Maaike in Tanzania

Laatste hele dag

Helllo!

Het is nu bijna 1:30 maar ik wou toch nog even mijn blog schrijven deze avond. Mijn laatse echte hele dag... tsja... het regende ook de hele dag dus heel toepasselijk haha. Vandaag alles soort van bewust gedaan voor de laatste keer, zoals afwassen en ontbijt klaarmaken. Dit 3,5 maand lang gedaan, het was echt mijn vast routine en nu ineens zal dat niet meer zijn heel raar. Ook de kinderen zeiden dat ze vandaag erg verdrietig waren omdat ik morgen weg ging. Ze bedachten allemaal ideeën waardoor ik langer kon blijven en zeiden dat ze gingen huilen wanneer ik weg ging. Dit is natuurlijk heel lief allemaal maar maakt afscheid nemen wel moeilijker. Ik probeer me morgen natuurlijk wel groot te houden en niet te gaan huilen waar de kinderen bij zijn. Ook hebben we een muur waar alle vrijwilligers iets opschrijven. Hier heb ik ook mijn tekst opgeschreven kort maar krachtig: 'Good hope forever in my heart'. Want dat is de waarheid deze ervaring en deze kinderen zal ik nooit meer vergeten. Maar nu klaar met het emotionele verhaal er was werk aan de winkel vandaag het klaslokaal moest namelijk worden afgeschilderd. De hele ochtend en middag bezig geweest maar het is gelukt!! Foto's volgen nog. In de middag heb ik bij grade 7 in de les geholpen met Engels en wiskunde. Na de lunch wat begonnen met mijn tas inpakken en voor de laatste keer genoten van de lekkere koude douche haahah (deze was werkelijk ook echt verschrikkelijk want ik had het al zo koud). Toen gechilld met de weeskinderen die nog over zijn en de aunty's. Hierna klaargemaakt voor ons afscheidsetentje. We gingen met de hele groep naar le patio om te eten en om een drankje en een dansje te doen. Hierna afscheid genomen van de meeste mensen die ik hier heb leren kennen. Dankbaar dat ik zoveel leuke mensen hier heb mogen ontmoeten. Ga ze vast en zeker missen! Nu lekker in mn bed morgen laatste dingen pakken en dan vertrek ik richting Olivia.

Liefs,

Maaike

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!