Maaike in Tanzania

Busreis en eerste dag dar!

Heyyyyy! :D

4:30 ons bed uit en 5:00 werden we door onze vaste taxichauffeur opgehaald. Hij bracht ons naar het busstation en zei precies waar we moesten wachten op onze bus. Super lief ! Toen afscheid van hem genomen. En na tien minuten kwam onze bus inderdaad ook op de goeie plek aan. Om 5:50 vertrok de bus. 10 uren zou het duren. De omgeving was ontzettend mooi en het was heel gezellig met Olivia in de bus ook veel geslapen dus de tijd ging super snel! Om 16:15 kwamen we aan bij het busstation in dar es salaam. We hadden vantevoren contact gehad met een taxi die we via via aanbevolen kregen. Hij stond super lief met een bordje in zijn hand met Maaike en Olivia erop. Tassen in de auto en op naar het hotel. Eenmaal bij hotel aanngekomen vroeg hij veeeelste veel geld van ons, dat was wel weer een beetje jammer. Na een lange discussie toch de normale prijs betaald. Maar hij was absoluut niet sympathiek. We werden super lief ontvangen in het hotel. Onze kamer was echt super mooi, ontzettend luxe, zelfs een bad!!!! We hadden nog even tijd om de buurt te verkennen dus gingen we naar een shopping centrum dicht in de buurt. De vrouw van de receptie hielp ons weer super lief en regelde een toektoek voor ons om zo naar het shopping centrum te gaan. Nou en echt, toen we daar aankwamen we waren heeeelemaal blij. Het was echt gewoon een groot en netjes shopping centrum. Met een normale supermarkt, normale kleding, een apple store en zelfs een kfc !!!! Onze dag kon niet meer stuk en waren helemaal aan het flippen. Het was zo ontzettend raar om al die dingen weer te zien ofzo. Voelde gewoon een klein beetje Nederland weer, toen weer met de toekktoek naar het hotel. Lekker gedoucht, nu was hij wel een beetje lauw maar alsnog super lekker. Hierna hebben we in het restaurant heerlijk gegeten. Champignonesoep!!! En vis met groenten, heeerlijk. Nu liggen we lekker in ons megaaaa grote bed. Deze dag was echt al geweldig, we hebben zoveeeel genoten van alles en elk klein dingetje. Al een heerlijk vakantie gevoel!

Liefs,

Maaike