Maaike in Tanzania

Tweede en laatste dag dar

Goeeedenavond!

Vandaag hadden we de wekker om 8:00 zodat we konden uitslapen en de dag ook nog goed konden mee nemen. Ons hotel was inclusief ontbijt dus we liepen naar boven voor het ontbijt. Super lekker, jus, thee, pannekoeken, ei en fruit! Met uitzicht op een deel van dar es salaam. Na het ontbijt pakten we onze spullen en namen we een dahladahla (ja die heb je hier ook!) richting het echte centrum. De dahla dahla's hier zijn wel veel groter dan in Arusha, alsnog moesten we wel staan haha. Na een halfuur waren we in de stad. We moesten eerst onze boottickets halen voor morgen. Dit ging even niet zo als gepland. We gingen naar een plek waar je boottickets kon halen, en waren natuurlijk lekker impulsief en dachten meteen dat dit de goeie plek was. Toen we er eenmaal zaten dachten we al zal dit wil goed zijn? Het zal er erg onprofessioneel uit. Maarja we zeiden ook tegen elkaar waar we onze bustickets haalden zag het er ook zo uit. Toen hij kopie had gemaakt van ons paspoort zou hij de 'stempel' halen. Nou de tickets ging hij dus gewoon halen bij het goede bureau haha. We hebben de tickets uiteindelijk wel gekregen maar wel 7 euro teveel betaald. Hier kwamen we later achter toen we naar het echte office gingen. Ons lesje wel weer geleerd. Maar we hebben onze tickets laten checken en ze waren wel gewoon echt dus dat is wel weer een opluchting! Hierna hebben we de stad verkent wat eerlijk gezegd best wel tegenviel. Dit hadden we al van veel mensen gehoord dat het niet heel spectaculair was en veel vervelende mensen. Het was erg oud allemaal, oude gebouwen die half afgemaakt zijn of half afgebroken. Geen leuke winkels of restaurantjes. Uiteindelijk wel iets westers gevonden waar we wat konden eten. Hierna nog eventjes rond gelopen maar al snel weer uitgekeken want er was gewoon niet veel te zien. Alsnog wel genoten want het weer was supeeeer lekker. Volle zon, 33 graden, en geen regen!!! Heerlijkkk. Eenmaal weer bij het hotel aangekomen even uitgerust opgefrist. We gingen nu weer op pad we wouden namelijk lopend naar de shopping center van gisteren gaan, dit ging ook niet helemaall lekker hahaha. Intotaal iets van 1,5 uur gelopen terwijl dat 20 minuutjes moest zijn haaha. Ons en vooral mijn richtingsgevoel heeft ons weer laten zitten hahaa. Maar een beetje beweging kan hier zeker geen kwaad en we zagen ook weer een heell ander deel van dar es salaam, prachtig! Eenmaal aangekomen gingen we winkelen, gewoon kleren passen enzo, heel raar maar heel leuk. Hierna gingen we eten bij de kfc (een fastfood restaurant) een echte guilty pleasure kun je wel zeggen maar het was zo lekker. En hierna ja je wil het niet geloven, zijn we naar de film geweest, gewoon naar de bios, alsof we in Nederlaaand zijn. De film was wel ontzettend slecht maar we hebben zo genoten hahaha. In de avond een toektoek (een bromfiets op 3 wielen , overkapt) genomen en zo weer bij ons hotel beland. Hierna even uitgerust en maar weer begonnen onze tassen in te pakken want morgen 8:00 worden we opgehaald en nemen we de boot naar Zanzibar! Zo nog even douchen en dan snel mn bed induiken. We hebben beide een geweldige dag gehad, ondanks dat er wat dingen fout gingen hebben we ontzettend veel genoten.

Liefs,

Maaike