Maaike in Tanzania

Aangekomen om zanzibar #stonetown

Helloooo everybodyy!

Vanochtend werden we wakker om 7:00. Snel opgefrist en naar het ontbijt gegaan, het ontbijt deze ochtend was net wat beperkter maar zeuren mochten we echtt niet ! Toen tassen nog wat ingepakt en om 8:00 stond de taxi van het hotel voor de deur om ons naar de boot te brengen. Onze boot vertrok om 9:30 en we stonden steeds in de file dus het was wel even spannend of we de boot nog gingen halen maar we waren er gelukkig optijd! En toen begon de ellende hahaaah, er stonden allemaal mannen ze wouden allemaal onze boottickets zien en toen kwamen er twee mannen aan oranje vestjes met kaartjes om hun nek die onze grote tassen aannamen. Hierna wouden ze onze tassen controleren nou echt gewoon, ze deden alleen de bovenkant open voelden erin toen weer dicht. Toen vertrouwden we het niet meer dat die mannen onze tassen droegen dus zeiden we mogen we onze tas terug. Nee die wouden ze niet geven ook stuurden ze ons de hele verkeerde kant op. Ik liep naar een vrouw toe die er werkte en vroeg waar we nou echt heen moeten en wat die mannen deden. Ze wees ons de goeie plek aan en zei dat je moest betalen wannneer mannen je tassen droegen. Nouja wij hadden dus al paar keer gevraagd of ze onze tas terug konden geven maar deden ze niet. Ik werd een beetje boos op ze en zei dat ze het konden vergeten dat we ze betaalden. Door deze mannen liepen wij dus nu in de rij met onze grote tassen , die eigenlijk in een kar moesten. Er kwam gelukkig een man aaan die onze tassen naar de kar wou brengen en hierna natuurlijk geld vroeg voor eten. Zo raar dat de mensen die zelfs bij een bootmaatschapij werken zich zo gedragen. Maar goed de boottocht was echt prachtig lekkker buiten gezeten. En zelfs een dolfijn gezien!!! Die sprong voor onze boot even over het water heen. Eenmaal aangekomen was de ellende nog niet voorbij wannt we moesten hier ons paspoort laten zien en formulier invullen. De man riep me binnen in de kamer want volgens hem klopte er iets niet. Hij maakte problemen over dat ik hier al drie maanden was, visum moest verlengen allemaal rare problemen noemde hij op. Uiteindelijk kwam Olivia er ook bij en vroegen we even heeel duidelijk wat hun probleem nou was. Het probleem was dus dat hij dacht dat we hier vrijwilligerswerk zouden gaan doen (terwijl ik al drie keer had gezegd dat we daar klaar mee waren) en daarvoor nog een extra werkvisum voor moesten kopen. Dus wij nog een keer uitleggen dat we hier echt op vakantie waren en dus geen vrijwilligerswerk gingen doen. Toen begonnen ze te praten over wat wij hier nou deden zonder vriendje en wat daar nou aan zou zijn. Naar hier hadden we dus helemaal geen zin in want er stond ook een taxi op ons te wachten. Dus we vroegen om de stempel die kregen we (GELUKKIG). En we konden eindelijk verder met een gerust hart. De taxichauffeur stond heel lief met een briefje van Olivia haar naam ons optewachten. En bracht ons voor goedkoop naar ons plek om te overnachten. Dit was weer wat heel watt anders dan waar we vandaan kwamen haha. Een betonnnen vloer twee keiharde bedden en een koude douche. Maar weetje prima te doen, het was ook erg goedkoop. We dropten onze spullen en gingen meteen op pad. Eerst wat door de stad gelopen toen geluncht op een floating restaurant aan het water supeeeer mooi en lekkkeer. Hierna de stad nog meer verkent geld gepint, in een artgallerie gekeken. Toen gingen we even aaan het strand zitten heerlijk! Ook even wat leuke souvernir winkeltjes ingegaan. Hierna verder gelopen we hadden namelijk met een man gesproken die een mooie plek wist waar je heel mooi uitzicht was. Met googlemaps aan vonden we zo de weg na een halfuurtje lopen. Allleen helaas ze waren net aan het renoveren voor 5 dagen. Er was alleen een hele aardige man die zei dat we het uitzicht wel even mochten zien. Nou echt supeeer mooi over heel stonetown kon je kijken. En ook zag je de zee. Vanaf daar boven zagen we de markt en van anderen hadden we weer gehoord dat er een foodmarkt was met lekker en goedkoop eten. Hier helemaal heen gelopen maar bleek een normale markt te zijn haha. Toen weer iemand gevraagd en die kon het ons vertellen. Wel dik verdwaald en heel erg omgelopen maar uiteindelijk gevonden. Het was super leuk allemaal kleine stentjes waar ze eten maakten. We hadden gehoord dat we de zanzibar pizza moesten eten. Dit was soort deeg waar ze vanalles op gooiden, groentes, ei, kip, mayonaise en toen gooiden ze het op de bakplaat. Heel erg lekker. Die hadden we gedeeld en als toetje een nutella banaan pannekoek, ook heel lekker. Toen weer met googlemaps de weg terug naar huis gevonden. En nu lekkker douchen en op bed morgen druk programma ! Supeeer leuke maar vermoeiende dag gehad.

Liefs,

Maaike